linnikrieg Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Har en 318is som har uvanlig høyt turtall. Kassa er bytta fra en tidligere eier, så regner med at diffen også er det (skal sjekke når jeg får den på bukk). Var noen som sa til meg at om det er feil diff så kan høyt turtall bli et problem.. Stemmer det? Og i så fall, hvilden diff skal det være på en 318is 93 mod? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandre_m Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Hva mener du med høyt turtall? Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 318is har vell 168, 3.45 diff orginalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
linnikrieg Skrevet November 15, 2015 Forfatter Share Skrevet November 15, 2015 Hva mener du med høyt turtall? Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk Turtallet ligger liksom veldig høyt i forhold til hva jeg tenker det burde, i hvert fall hvis jeg sammenligner det med andre biler. Er det normalt at 318is har høyere turtall enn andre BMW-er/biler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandre_m Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 I forhold til farten du kjører tenker du på? Det er utvekslinga isåfall, og den ligger i diffen ja. Nå skal ikke jeg utale meg om noe 318 fordi jeg har aldri hatt noen firrer bmw, men regner med at de har lettere utveksling ja. Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
linnikrieg Skrevet November 15, 2015 Forfatter Share Skrevet November 15, 2015 I forhold til farten du kjører tenker du på? Det er utvekslinga isåfall, og den ligger i diffen ja. Nå skal ikke jeg utale meg om noe 318 fordi jeg har aldri hatt noen firrer bmw, men regner med at de har lettere utveksling ja. Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk I forhold til farten, ja. Skal prøve å sjekke opp dette idag, om det er feil diff så er vel det ikke helt bra for motoren? Hadde en kompis som hadde samme feilen en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandre_m Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Lavere utveksling har ingenting med motor og gjøre, det gjør bare at du får bedre aks og lavere toppfart og du vil ligge på høyere turtall på de forskjelige gira i fart i forhold til hlyere utveksling. Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
linnikrieg Skrevet November 15, 2015 Forfatter Share Skrevet November 15, 2015 Lavere utveksling har ingenting med motor og gjøre, det gjør bare at du får bedre aks og lavere toppfart og du vil ligge på høyere turtall på de forskjelige gira i fart i forhold til hlyere utveksling. Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk Åå, var noen som sa til meg at feil diff var skadelig for motoren. Så jeg bare gjentok det. Men skal sjekke det ut idag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 På en av boltene til baklokket på diffen, står det ett lite metallskilt. På det står utvekslingen til diffen, se om du klarer å tyde hva som står der, så poster du det her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå