Marcus Henriksen Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Hei, har en 2003 bmw e46 316 som fikk motorstopp. Tauet den hjem og koblet til diagnose, fikk opp diss feilkodene: P0366(Camshaft Position Sensor "B" Circuit Range/Perfomance) og P0335(Crankshaft Position Sensor "A" Circuit). Jeg slettet feilkodene og bilen startet med en gang, jeg kjørte og motoren gikk helt fint som før. Etter ca 15 min stoppet motoren igjen, jeg prøvde å slette kodene igjen, men de dukker opp igjen før jeg får startet motoren. Virker som den går i nødmodus. Har noen her peiling på hva som kan være feil? Takknemmlig for hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Hvis veivsensoren din er gåen så kan motoren din dø uten noe forvarsel. Dette blir som regel verre på varm motor. Kamsensor kan gi lignende symptomer. Du får feil på begge, men det er ofte bare en om gangen som det faktisk er feil på. Kan dog være lurt å få byttet begge samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marcus Henriksen Skrevet November 15, 2015 Forfatter Share Skrevet November 15, 2015 Okei, takk for svar. Skal prøve å få byttet disse sensorene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Bytt til originale i så fall. Billige sensorer fra Ebay funker sjeldent bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marcus Henriksen Skrevet November 15, 2015 Forfatter Share Skrevet November 15, 2015 Kan det hende at det kun holder å bytte veivsensoren i første omgang? Itilfella at feilkoden på kamsensoren bare kommer som en bi feil? Virker som kam sensoren er den vanskligste å bytte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Skal gå an det, ser bare ikke helt hvordan kamsensoren skal være vanskeligere å bytte, men nå har jeg ikke kjennskap til den aktuelle motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå