Gå til innhold

[LØST]E61 bakluke problemer/Sentral lås


Julianv
 Share

Anbefalte innlegg

On 14.12.2015 at 14.48, Skulebollen skrev:

Kan oppdatere her jeg også :)

Fikk ordnet ledningsbruddene som gikk opp til bakruten også, nå funker alt :) Softclose var sikring som var gåen. Men slange til bakrute spyler var klipt rett av. Fant ikke noe tegn til at der var spylervæske, men om man spyler bakruten skal vel dette i teorien bli spylt rett oppi taktrekket :P? Jeg vet ikke hvor man skjøter denne slangen så jeg tettet den bare og kommer til og koble den fra ved spylertanken

Jeg brukte en av de små skjøteniplene i dette settet http://www.biltema.no/no/Bat/VVS/Ferskvann/Slangenippel-sortiment-68-deler-2000017746/ Fungerte helt bfint,men skal ta av luka igjen nå i sommer, da det ble litt hastverksarbeid i vinter. kald i garasjen huttetu :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
On 02/12/2015 at 9:15 AM, Spookyrumble said:

 

Hvis du ikke kan åpne ruten bak må dette gjøres først og det er en hel jobb i seg selv, men går greit når man først vet hvordan man går frem.

Kledningen på bakluke må av (spesielt gøy siden det sitter to skruer i topp mot rute som Bare kan nåes ved å åpne vinduet. Man må derfor dra kledningen over låsen i bunn. Her må man dra mer en man er sikker på kommer til å ødelegge hele driten, men det gikk helt fint.

når kledningen er "løs" alle steder bortsett fra de skruene man ikke kan nå. Her kommer det gøye. Hold kledningen ned i bakkant, knip igjen øynene og undertrykk viljen om å ikke ødelegge. Nå skal vi slå. Slå kledningen rett opp mot toppen av luken. Skruefestene i kledningen kommer til å ryke i toppen, men dette er Ikke noe problem for å montere sammen når luken er åpen. Man justerer bare litt på skrueklipsene !

 

For å åpne luken tok vi en ledning, lang nok til å nå motoren i bakluken under kledningen og ned til + på batteriet i bagasjerommet. 

Stikket som er til venstre på "motoren/styreenheten" når man står under luken og ser opp har en tynn brun/rød ledning ytterst (mot kledning). 12v på denne popper vinduet.

 

Spookyrumble har skrevet en god veiledning. Når det gjelder å få løsnet det store panelet på bakluken så fant jeg ut at man ikke trenger å slå løs noe som helst.

Se vedlagte bilde. Finn fram en tynn skrutrekker og stikk den inn i det lille hullet over skruen som avmerket på bildet. Beveg litt på skrutrekkeren og glassruten åpnes. Nå må panelet som dekker lås til glassvindu og vindusviskermotor løsnes og fjernes. Deretter kan man skru ut de to siste skruene som holder det store baklukepanelet på plass.

LJ

BMW-525d-2009-glasslid-lock.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...