X5_Power Skrevet November 19, 2015 Skrevet November 19, 2015 Hei jeg sliter med at alle signalene i displayet på speedometeret ikke virker. Som f.eks. blinklys,tågelys,fjernlys,motorlys ect. Alle lysene virker på utsiden. Tok derfor en diagnose og finner ut at jeg ikke for kontakt med lcm og får opp 2 feilkoder som jeg meiner kan ha noe med det å gjøre. IKE 88 (136) Instrumentation bus (I-bus) ZKE 94 (148) DWA-LED open circuit or cable DWAL KL30 Jeg har byttet stereo anlegg for 3 år siden slik at det er ikke det orginale anllegget som er i bilen. Jeg har prøvd å goggle en del men føler ikke at jeg blir klokere. For det jeg har funnet ut på google er: 1. Det kan være LCM som er defekt, men han på verkstede meine på at den er iorden. 2. Det kan være stereo anlegget, men det har jo fungert i 3 år. 3. Det kan være speedometeret, men har levert inn speedometeret til actronik og de fant ingen feil på det. Så nå står eg litt fast for han på verkstede seie at det kan være en filleting men det kan og være en dyreting. Og han må bare begynne en plass å det kan fort bli dyrt seie han. Er det noen som har hvert borti samme problemet og kan gi meg noen tips?
X5_Power Skrevet November 20, 2015 Forfatter Skrevet November 20, 2015 hvordan kan jeg finne ut om det er tenningslåsen (uten å bytte den)? Og viss det er tenningslåsen burdet det ikke være andre feil som hadde dukket opp?
X5_Power Skrevet Desember 28, 2015 Forfatter Skrevet Desember 28, 2015 Tenkte bare og oppdatere her etter lengre tid med feil søking så fant jeg ut at det var ULF modulen (DSP bluetooth modul) som er defekte og siden den går på i-bus så fikk jeg ikke kontakt med andre moduler på i-bus som så Lcm. Og etter å ha sjekket litt så er visst det en svakhet med den første generasjonen av ulf modulen som sitter i min bil. Tore Diesel reagerte på dette 1
Tore Diesel Skrevet Desember 29, 2015 Skrevet Desember 29, 2015 Bra du oppdaterer med løsning! Ikke alle som gidder det! awt reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå