Gå til innhold

Bmw e46 lader ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problem med at bilen ikke for ladet opp batteriet. Har byttet både dynamo og batteri, men etter ett par dager er batteriet dødt igjen. Har lest av på displayet i bilen at den lader ca 14.0 V.

Hva kan problemet være?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Skrevet

Siden du skriver at det er dødt igjen etter et par dager så er det mest sannsynlig at det er noe som trekker strøm når bilen er i sleep modus.

Mål strømtrekk (når bilen sover) på en og en sikring, så vil du til slutt finne ut hvilken kurs som trekker. 

Skrevet

Enig med Reef89, noe trekker strøm. Ikke uvanlig på e39/e46 og nyere.

Du kan nappe ut en og en sikring mens du holder multimeter over Pluss og Minus. Når det slutter å trekke så har du rett sikring. Optimalt batteri ligger på 12.6

Personlig liker jeg å sette multimeter i serie med bilen: Napp av minus kabel og sett en av kablene fra mulitmer i polskoen og den andre på batteri. Koble ene kabeln på mulimeter over på 10A. Nå er multimeteret selve sikringen på bil, ergo du får ikke overstige 10 amp, ikke sett på lys osv. Ta en kopp kaffe og vent til hvilemodus er oppnådd.  

Bilen får kun stjele 0.05amp. Alt over dette vil medføre at batteriet er tomt innen kort tid. Altså om multimeter viser 0.5-1amp så er du fri for strøm dagen etter.

Skrevet

Har målt og det trakk 0,1. Men etter jeg stopper bilen hører jeg att varme apparat vifta går i noen minutter, vet ikke om d er vanlig?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Skrevet

0.1A er nok litt mye ja. 

Forresten så er det ganske vanlig at viftemotstandet lager mye faenskap på e46/e39. Søk opp på nett hvor du finner på din bil. På e39 ligger den til venstre under dashbord på pasasjerside. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...