Gå til innhold

Bytte lcm i bmw x5 E53 2003model

X5_Power
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har problemer med at varsel og signal lysene i speedometeret ikke virker selv om de virker fysisk ute på bilen. Har tatt en diagnose og får ikke kontakt med lcm. Tenkte derfor ånprøve å bytte til en brukte lcm.

Men leser enkelte plasser at det går an å bytte til brukte lcm man at du da må programere den om for at km skal stemme overens. Men når jeg tar kontakt med bavaria i stavanger så sier de at det ikke går an pga. Lcm på bilen er bestilt via chassi nr på bilen. Slik at jeg er nødt til å kjøpe nye via chassi nr.

Er det noen som kan bekrefte dette her eller er det noen som har byttet til brukt lcm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bytte til brukt LCM. De sier vel sånt fordi de ikke koder brukte moduler til bilen din. Men pass på og kjøp riktig LCM til din modell. Så må det kodes til bilen etter det har blitt byttet ;) Koed f.eks har brukte LCM liggende. Men om hvilken av LCM versjonen du har på bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er nyere og passer så skal det funke og kode det. Men hadde nettopp en med samme problem på bilen sin som på din. Og vi fant vel ut at var spilleren som var årsaken til det. For bilen hans er det ettermontert nye spiller av gammel eier. Og så fort vi koblet det ut funka alt på pluss diagnosen fikk kontakt med lcm 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har også blitt byttet ut til større forsterker samt at alle høytalerene er blitt byttet ut. Men hadde han kameraten din problemer ned at han ikke fikk kontakt med lcm eller hadde han hadde andre problemer? For hoved problemene mine er at varsel/signal lysene i speedometeret ikke fungere når de skal som f.eks. Blinklys, fjernlys, tåkelys, ect. Selv om lysene fungere på bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp akkurat de problemene du beskriver er det han har. Alt funker men ikke vises ikke på speedometeret. Og på hans bil var det bygget anlegg og byttet spiller. Da han hadde spilleren ute bet han merke til at alt funka mem når han koblet på spilleren igjen stoppet det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey da har jeg testet litt i kveld. Jeg har hatt av strømmen på bilen i natt for å "reseta" alt. Koblet fra iso koblingen til spilleren samt + til forsterkeren. Koblet så batteriet til og da kom det opp en del nye feil meldinger reseta de fleste men da jeg tok en nye scan så poppet noen av de tilbake fikk ikke kontakt med LCM.

Her er en liste over de feil mld jeg har nå:

ABS: 5A (090) Temporary system deactivation men de lyser hverken rødt(som er feil) eller gult(som har våre en feil) men hvit lyser den?

IKE: 88 (136) instrumentation bus (I-bus) lyser rødt

IKE: BE (190) data-filling difference to central light module (lcm) lyser rødt men forsvinner når jeg cleare an men kommer tilbake når jeg skrur av og på tenningen.

IKE: BD (189) electronic braking-force distribution lyser rødt men forsvinner når jeg cleare an men kommer tilbake når jeg skrur av og på tenningen.

ZKE: 94 (148) DWA-LED: open circuit or cable DWAL KL30 lyser gult

ZKE 93 (147) Power up from the GM III lyser rødt men forsvinner når jeg cleare an men kommer tilbake når jeg skrur av og på tenningen.

Også lyser det 3 stk gule lys i speedometeret heile veien nå som er trekant symbole med en pil rundt, utropstegn og ABS lyset.

Begynner å lure på hva i helsiken er det som skjer med bilen :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig gremlingser i bilen din du, de 3 lysene som lyser hele veien har nok noe med den feilmeldingen på ABS. Åssen er batteriet på bilen? For med lav spenning så pleier ABS lampa og lyse, hvertfall sånn mange uforklarlige lys som lyser opp når alt funka fint tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...