Gå til innhold

Bytte lcm i bmw x5 E53 2003model

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det blir handlet nytt batteri i dag. Også skal jeg innom bilradiospesialisten slik at de for sjekket om de har koblet rett. Gir en oppdatering senere i kveld

Skrevet

Da er batteri byttet, bilradiospesialisten har gått over stereo anlegget uten å finne noen feil. De koblet og vekk alt uten at det hadde noe betydning.

Etter batteri bytte så få jeg desse feikodene:

ZKE: 94 (148) DWA-LED: open circuit or cable DWAL KL30 lyser gult

IKE: BD (189) Electronic braking-force distribution lyser rødt

IKE: 88 (136) Instrumentation bus (I-bus) lyser rødt

IKE: BE (190) Data-filling difference to central light module (LCM) lyser rødt

SRS: 50 (080) Power supply undervoltage lyser gult

Blir ikke klokere av dette har lyst å prøva å bytte lcm men den koster 5500kr nye :-o

Men klarer ikke heilt å finne ut av den der ZKE feilen og den den I-bus feilen

Men feilkoden IKE: BE (190) kom etter jeg koblet av og på batteriet i bilen

Skrevet

Det som går an og gjøre er jo ta ut LCM og prøve den i en annen bil som kan bruke den LCMen, sjekke om du får feilen der og hvis ikke så kan du utelukke LCM. 

Skrevet

Det er vel samme LCM som står i både E39 og E38. På E39 så kom de med LCM4 på de siste modellene men eldre modeller kan bruke det ;)

Skrevet

Noen av de siste modellene ble levert med LCM4 ;) Jeg tror det er forholdsvis facelift modellene. I min så er det LCM3, men kan prøve LCMen din på en bil og hvis ikke feilen følger med LCMen så ligger det noe rart i bilen din. 

• 1 month later...
Skrevet

Tenkte bare og oppdatere her etter lengre tid med feil søking så fant jeg ut at det var ULF modulen (DSP bluetooth modul) som er defekte og siden den går på i-bus så fikk jeg ikke kontakt med andre moduler på i-bus som så Lcm.

Og etter å ha sjekket litt så er visst det en svakhet med den første generasjonen av ulf modulen som sitter i min bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...