BingoBonzo Skrevet November 25, 2015 Share Skrevet November 25, 2015 Er det noen på strekningen Oslo-Tønsberg (eller i nærheten) som har erfaring med webasto på E70 bensin og som kan hjelpe meg med å feilsøke/reparere den? Forsøker å starte via iDrive, trykker på Independent Heating, etter 1-2 sekunder fjernes check-mark fra iDrive og der står vi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 26, 2015 Share Skrevet November 26, 2015 Sjekk diagnose tråden om det er noe i nærheten av deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BingoBonzo Skrevet November 26, 2015 Forfatter Share Skrevet November 26, 2015 Feilsøkingen tror jeg blir det enkleste, trenger en som kan ta fra hverandre webastoen og ta en gjennomgang av den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjukas Skrevet November 27, 2015 Share Skrevet November 27, 2015 Den har nok låst seg etter tre feilstarter. Hvis du tar ut sikringen til webastoen ca 10 sek etter at du prøver å starte den blir den resatt og du kan prøve å starte den igjen. Tror det kan være lurt med diagnose før mn begynner å plukke den fra hverandre. Da får du vite hvorfor den låser seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BingoBonzo Skrevet November 27, 2015 Forfatter Share Skrevet November 27, 2015 Den har nok låst seg etter tre feilstarter. Hvis du tar ut sikringen til webastoen ca 10 sek etter at du prøver å starte den blir den resatt og du kan prøve å starte den igjen. Tror det kan være lurt med diagnose før mn begynner å plukke den fra hverandre. Da får du vite hvorfor den låser seg. Vet du tilfeldigvis hvilken sikring det er snakk om? Hvis det er den 20Amp som sitter helt foran i sikringsboksen under hanskerommet så må jeg nok få kjøpt meg en lang tang med vinkel skal jeg klare å få lurt den ut av holderen. Har mesteparten av diagnosekittet klart, venter bare på at bilen skal komme hjem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjukas Skrevet November 27, 2015 Share Skrevet November 27, 2015 Vet du tilfeldigvis hvilken sikring det er snakk om? Hvis det er den 20Amp som sitter helt foran i sikringsboksen under hanskerommet så må jeg nok få kjøpt meg en lang tang med vinkel skal jeg klare å få lurt den ut av holderen. Har mesteparten av diagnosekittet klart, venter bare på at bilen skal komme hjem Det er en 20Amp sikring på min bil (E91), men jeg aner ikke hvilken sikring det er på din bil. Har du kartet over sikringene dine? Det eller google er nok den beste muligheten. Jeg måtte prøve meg litt frem før jeg fant ut hvilken sikring det var på min bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BingoBonzo Skrevet November 27, 2015 Forfatter Share Skrevet November 27, 2015 Kartet viser 5 forskjellige sikringer tre av de er plassert foran, kun 1stk 20amp, og jeg tror at det er webasto. Men den sitter ekstremt vanskelig til, trenger som nevnt eget verktøy for å nå den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjukas Skrevet November 28, 2015 Share Skrevet November 28, 2015 Vil tro den 20 amp er webasto ja. Om den sitter vanskelig til kan jo feilkidene slettes med diagnoseprogram hvis du har tilgang på det. Hvis du er heldig er det alt som skal til for å få den i gang igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 28, 2015 Share Skrevet November 28, 2015 På e6x hjelper det ikke å ta ut sikring, den husker feilkoder uansett. Må slettes med utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjukas Skrevet November 28, 2015 Share Skrevet November 28, 2015 Takk for korrigering Da slipper du ihvertfall å slite med å få tak i sikringen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nurm Skrevet Desember 6, 2015 Share Skrevet Desember 6, 2015 Det er en 20Amp sikring på min bil (E91), men jeg aner ikke hvilken sikring det er på din bil. Har du kartet over sikringene dine? Det eller google er nok den beste muligheten. Jeg måtte prøve meg litt frem før jeg fant ut hvilken sikring det var på min bil. Hei, jeg har et problem som arter seg nøyaktig som beskrevet av BingoBonzo. Jeg har en E91 og mangler brukerhåndbok og kart over sikringer. Noen som kan hjelpe meg med det? På forhånd tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjukas Skrevet Desember 7, 2015 Share Skrevet Desember 7, 2015 Hei, jeg har et problem som arter seg nøyaktig som beskrevet av BingoBonzo. Jeg har en E91 og mangler brukerhåndbok og kart over sikringer. Noen som kan hjelpe meg med det? På forhånd tusen takk! Sånn ser sikringsboksen ut på min bil. Det er to 20amp-sikringer (gulgrønne) oppe til høyre. Den til venstre av de to (sikring nummer 23 tror jeg) er til webastoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nurm Skrevet Desember 8, 2015 Share Skrevet Desember 8, 2015 Sånn ser sikringsboksen ut på min bil. Det er to 20amp-sikringer (gulgrønne) oppe til høyre. Den til venstre av de to (sikring nummer 23 tror jeg) er til webastoen Takk, da tester jeg å ta den ut etter et forsøk på start av webastoen. Krysser fingeren for at det fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BingoBonzo Skrevet Desember 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2015 Da har jeg endelig fått kabel og fått lest av feilmeldingen. Har tatt et lite sveip på google uten at jeg ble noe klokere, er det noen andre som har sett det samme? F E H L E R S P E I C H E R L E S E N --------------------------------------- Datum : 09.12.2015 22:22:58JobStatus: OKAYVariante : IHKA70.PRGVersion : 4.005------------------------------------------------------------------------------- ERGEBNIS : 1 Fehler im Fehlerspeicher!------------------------------------------------------------------------------- 0x9C7F Standheizung Kommunikation Fehlerhäufigkeit: 1Logistikzähler : 40 Kilometerstand 143376 km Aussentemperatur 8.00 Grad C Kuehlmitteltemperatur 35.00 Grad C Batteriespannung 11.80 Volt FuellstandTank 43.00 l Timeout Testbedingungen erfüllt Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Fehlercode: 9C 7F 64 01 28 46 02 60 53 76 2B=============================================================================== Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 9, 2015 Share Skrevet Desember 9, 2015 Ser ut som kommunikasjon ikke er ok. Kan du ta diagnose direkte på webasto? Eller fikk du ikke kontakt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå