Robin L Skrevet November 29, 2015 Skrevet November 29, 2015 hei. vurderer å kjøpe en e34 med m50b20 med automat. men girkassen tuller litt. når man starter bilen kald så fungerer den fint, og girer pent. men når man da stopper bilen og skal gjøre igjen ganske raskt så går den ikke i gir hverken bakover eller framover. venter man til den er kald igjen så fungerer den. jegh ar ikke prøvd den men det er det han sier iallefall. selger hadde en girkasse liggende, men det er jo litt arbeid å bytte denne også... så hva trur dere det kan være? jeg har en liten følelse på noe elektrisk jeg. printkort eller noe som blir dårlig når den er varm?? er det noen hjerner på disse ? -ligger denne i kassa eller er den enkel å skifte?
Robin L Skrevet November 29, 2015 Forfatter Skrevet November 29, 2015 ingen som har lignende erfaringer ?
Kure Skrevet November 30, 2015 Skrevet November 30, 2015 Har vært borti e39 som var treig med å gå i gir etter at kassen friet ut, eks inn i kryss. Det var pga for lite olje på kassen. Ikke helt det samme, men kan jo være en ide å sjekke olje nivået....
Robin L Skrevet November 30, 2015 Forfatter Skrevet November 30, 2015 (endret) han hadde vist fylt på olje. "det har jeg sjekket, det er vell heller for mye olje nå" Endret November 30, 2015 av space-ace
Kure Skrevet Desember 5, 2015 Skrevet Desember 5, 2015 Tja.. du får ta dette som du vil.... Meeeen.. Jeg har en traktor med en del elektronikk. Den sluttet plutselig å gå i gir etter å ha kjørt en stund. Det var en føler på girkassen som sluttet å virke, og dette oppstod stort sett når varm. Og siden kassen fungerer når kald, så tyder jo det på null mekaniske feil. Jeg hadde satset på olje eller sensor. Men nå vet jeg ikke noe om sensorer og girkasse på e34......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå