Gå til innhold

Endring i lyd ved ettermontering av m-performance potte? 320i f30

chrisen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Skal til å bestille meg en 330E hvor det sitter samme bensinmotor som i 320i. Rikelig med krefter el-motor kombinert med bensin men mangler litt på lyden da det ikke er noe active lydtuning på disse. Har fått tilbud om å ettermontere M-performace potte for litt grommere lyd. Men har ikke helt troen på den store forskjellen. Er en slik potte verdt de 8500kr ekstra? Blir kanskje første 330E i landet så lurer på om noen har noen erfaringer med ett slikt pottebytte på sine 320i f30 og hvordan lyden ble der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke potte til 320, må kjøpe til 328 og bruke en adapter. 

Her er en fra Finland som har gjort dette http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=805887

Film av lyd: https://www.flickr.com/photos/96407554@N03/8815666855/

Jeg vurderer å gjøre samme operasjon på min 420i, ser remus selger en adapter som passer 100% (den han finlendern har brukt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Skal til å bestille meg en 330E hvor det sitter samme bensinmotor som i 320i. Rikelig med krefter el-motor kombinert med bensin men mangler litt på lyden da det ikke er noe active lydtuning på disse. Har fått tilbud om å ettermontere M-performace potte for litt grommere lyd. Men har ikke helt troen på den store forskjellen. Er en slik potte verdt de 8500kr ekstra? Blir kanskje første 330E i landet så lurer på om noen har noen erfaringer med ett slikt pottebytte på sine 320i f30 og hvordan lyden ble der?

Jeg vurderer det samme som deg til min 328. Er 8500 pris du har fått opplyst hos BMW? Er det inkl. montering? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er inkl montering hos Bmw ja.

Okei, det var ikke så ille. Gjort deg noen tanker om lyden på tomgang (kald)? Det jeg har hørt på youtube virker litt i meste laget, vanvittig støyende når den ligger på rundt 1200 omdreininger før den faller ned til under 1000 og blir mer normal. Jeg er livredd for å ende opp med noe som høres harry ut, men lyd høres jo aldri i virkeligheten ut som på youtube. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...