teppen92 Skrevet Desember 7, 2015 Share Skrevet Desember 7, 2015 Hei har en bmw e39 525tds og sliter med at bremsene går på bak under gasspådrag, spesielt i oppoverbakker. Merker det ikke når jeg kjører etter vanlig landevei men viss jeg kjører i slak oppoverbakke lenge så går de på. Problemet bynte i sommer men da var gjikk det bare på venstre side bak når jeg kjørte bilen veldig hardt i bratt oppoverbakker. Og i ettertid så byttet de til høyre side bak virket det som og nå er det begge sider bak men har ingen anelse om hva det er. Har mistanke om at det er abs eller abs hjernen men lurer også på kallipere bak, men rart at bremsene går av i nedoverbakke viss det skulle være dårlige kalippere bak. Håper på at noen kan hjelpe meg På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Desember 7, 2015 Share Skrevet Desember 7, 2015 Struper den motoreffekten og eller? Tipper det er antispinn som kødder. Mulig en ABS-føler eller noe som kan for det da. Har du prøvd å deaktivere asc? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teppen92 Skrevet Desember 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2015 Motor effekten er normal. Har prøvd og deaktivere asc (viss du mente ved og trykke på asc knappen?) men ikke noe forskjell :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teppen92 Skrevet April 18, 2016 Forfatter Share Skrevet April 18, 2016 Har nylig prøvd og bytta abs sentral, men funket ikke.. Har også prøvd og koble fra abs sentral men funker heller ikke... Lurer på om jeg skal ta en titt på enveisventilen til bremsekraftforsterkern og overhale kalipper bak bare for og ha gjort det. Om ingen har noen andre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet April 18, 2016 Share Skrevet April 18, 2016 Er ikke noe helt annet som er feil da ? Girkasse/motor ish ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teppen92 Skrevet April 29, 2016 Forfatter Share Skrevet April 29, 2016 Nei er nok bremsene. For når det går på må jeg gå ut og legge meg under bilen og skru opp lufte nipplene bak for og slippe opp trykket, og da løsner bremsene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teppen92 Skrevet April 29, 2016 Forfatter Share Skrevet April 29, 2016 Har de siste ukene holdt bilen under 2000-2500 omdreininger og da har det gått fint hver tur, helt til i dag da jeg skulle opp enn bakk i ett kryss og dro den oppi 3000 omdreininger og da merket jeg nesten øyeblikkelig etterpå at bremsene begynte og gå på igenn... Har ingen anelse hva det kan være, har tenkt på om det kunne være enveisventilen som slipper igjennom trykk til bremsekraftforsterkern siden bremsene ikke går på før ca rundt 3000rpm. Men da skulle vel bremsepedalen bli hard også? Og det skal vel egentlig ikke teknisk sett være mulig? Kansje om det er dårlige pakninger i bremsekraftforsterkern? Noen meninger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå