Gå til innhold

Bremser bak går på under gasspådrag e39 525tds

teppen92
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har en bmw e39 525tds og sliter med at bremsene går på bak under gasspådrag, spesielt i oppoverbakker.

Merker det ikke når jeg kjører etter vanlig landevei men viss jeg kjører i slak oppoverbakke lenge så går de på.

Problemet bynte i sommer men da var gjikk det bare på venstre side bak når jeg kjørte bilen veldig hardt i bratt oppoverbakker. Og i ettertid så byttet de til høyre side bak virket det som og nå er det begge sider bak men har ingen anelse om hva det er.

Har mistanke om at det er abs eller abs hjernen men lurer også på kallipere bak, men rart at bremsene går av i nedoverbakke viss det skulle være dårlige kalippere bak.

Håper på at noen kan hjelpe meg :)

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Har nylig prøvd og bytta abs sentral, men funket ikke.. 

Har også prøvd og koble fra abs sentral men funker heller ikke...

Lurer på om jeg skal ta en titt på enveisventilen til bremsekraftforsterkern og overhale kalipper bak bare for og ha gjort det.

Om ingen har noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har de siste ukene holdt bilen under 2000-2500 omdreininger og da har det gått fint hver tur, helt til i dag da jeg skulle opp enn bakk i ett kryss og dro den oppi 3000 omdreininger og da merket jeg nesten øyeblikkelig etterpå at bremsene begynte og gå på igenn...

Har ingen anelse hva det kan være, har tenkt på om det kunne være enveisventilen som slipper igjennom trykk til bremsekraftforsterkern siden bremsene ikke går på før ca rundt 3000rpm. Men da skulle vel bremsepedalen bli hard også? Og det skal vel egentlig ikke teknisk sett være mulig? Kansje om det er dårlige pakninger i bremsekraftforsterkern?  Noen meninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...