Gå til innhold

Bmw E36 M3 dør med en gang den starter

Kjetil_1990
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle starte M3`n i dag, bare for at den skulle få gått litt imens den er parkert for vinteren.
Har stått i ca 4 uker.

Var ingen tegn til noe feil da jeg parkerte den etter forige gang jeg brukte den.
Men, når jeg starter den nå så går den rett opp til 1100rpm, før den stopper.
Rett opp til 1100ish og rett ned igjen til 0. Akkurat som om bensintrykket faller rett etter start.
Ingen fusking, ingen tegn på tung start.

Kan det være bensinpumpen, eller kan det bare være at den har stått i noen uker? Begge deler virker rart..
Den høres 100% frisk ut helt til den stopper og jeg kan høre bensinpumpen starte når jeg vrir om nøkkelen.

Den står også i en lunket garasje, og det var ca 0 grader den kvelden jeg prøvde.

Har heldigvis god tid til å finne ut av problemet, da jeg ikke skal kjøre før til våren uansett. Men, kjedelig å ikke vite hva det kan være  :whatever:

Det er en 97 mod med 169 000 på telleren. Bensinpumpen på en e36 320 jeg hadde en gang døde også på rundt samme km, samme skjedde med e46 320`n til mamma. 

Enda mer info :-P :

Byttet en slange i sommer, da denne var helt morgen og sprukket. Den ble byttet med en uorginal slange som vi måtte varme opp for å få like stor vinkel utenom at den skulle bli tett da vi bøyde den. Hvis den nå har bøyd seg så det blir helt tett der, kan det ha noe og si? Kjørte ca 1000km etter at vi byttet den, uten problemer.
Det er nr 5 her :smile:

Endret av Kjetil_1990
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold inne gassen litt så du får kjørt den på 2-2500 rpm i et halvt minutt og se om den dør ut igjen da. Hadde min e36 320i stående i en uke eller to og da ville den ikke starte. Nå som jeg har brukt den vanlig igjen så har den starta hver gang på første forsøk i 2,5 måneder. Er ofte litt tullball med gamle biler som går over av seg selv igjen, trenger ikke alltid å begynne å komplisere.

Ellers så får du se om du kan dra ut noen feilkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at hvis jeg gav gass da jeg skrudde den på så nådde den ikke 500 rpm engang, den døde enda fortere da.

Gikk strømtom etter 10-ish forsøk, også hadde jeg ikke tid til å prøve mer.
Mulig jeg skal dit til helgen igjen (den står parkert i en garasje ca 40 min unna der jeg bor nå), så da får jeg koble til lader å krysse fingrene  :smile: 

Jeg er mester på å komplisere, tror alltid at det er værre enn det er  :-P

Endret av Kjetil_1990
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...