Tom K Skrevet Desember 10, 2015 Share Skrevet Desember 10, 2015 Jeg har en 05 X3 2.0d som jeg misstenker at det er en lekkasje i manifold eller turbo på, det er samme lukt i kupeen som jeg hadde på min 05 e61 525td å her var manifolden sprukket, er det samme svakhet på 2 literen ? Det er ikke noe ulyd eller brumming men jeg kjenner den sure stanken av eksos når jeg åpner panseret når motoren er varm og bilen går på tomgang, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Desember 10, 2015 Share Skrevet Desember 10, 2015 (endret) Har samme problem på min 520d. Der kommer eksoslekkasjen fra dieselinjektorene. Forhåpentligvis kun en pakning/skive som er problemet. Skal på verkstedet på mandag for å få bytte disse og håper problemet blir borte. Ta av dekselet over motoren å kjenn etter om eksoslukten er sterkest rundt toppen. Til meg kan jeg i tillegg kjenne eksosen komme hvis jeg holder hånda over den injektoren lekkasjen er fra. Endret Desember 10, 2015 av laffe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Desember 10, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2015 Det har jeg faktisk ikke tenkt på, bilen er inne til garantirepp nå (hjullager bak og vannpumpe) og de mente det ikke var noen lekkasje....men det er det, skal sjekke tipset ditt når jeg får tilbake bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå