Gå til innhold

Fullt shallow sub anlegg

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en E90 å skal bytte ut sub'an under setet, og skal montere en shallow sub i bagasjerommet.

Da jeg lurer på folk sin mening? Er en amatør innen lyd osv..

Har bestemt meg for å gå for Alpina Swr-t12 i bagasjerommet og Earthquake Sws i8. er litt usikker om jeg skal gå for i8 eller i8x.

Eventuelt gå for Earthquake 6,5". Lest mye på forum at denne kombinasjon vil jeg ikke angre på

Grunn til shallow sub bak er pga. at jeg vil beholde plassen i bagasjerommet

Skal også bytte spiller til Pioneer AVH5800DAB (dette er bestilt sammen Alpina subben)

Da lurte jeg også på hvordan det er å bytte til 2-din spiller?

Noen sier at det er ingen problem å andre sier noe annet... Vell, det jeg har hørt blir det vanskeligste er at jeg må kutte noe der spilleren skal være. jeg vil vite hva jeg må kutte?

Noen som kan gi meg god tips til forsterker?

Vil også bygge kassa i plexiglass? er det noe å anbefale? Vis ikke så går jeg får MDF 19mm (blir lukket kasse)  

PS: er ikke ut etter å riste bilen i stykker! vil ha noe som gir litt bedre lyd

Takk for svar å ha en riktig god jul videre! :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skal inn med dedikert subwoofer er jeg ikke så sikker på at Earthquake SWS 8 er det beste å gå for under setene. Disse egner seg best dersom man ikke har dedikert subwoofer, for å få litt mer bass enn med de originale 8". SWS'ene er ikke gode på midbass. F.eks. Jehnert XE200 er mye bedre på midbass, og burde ergo gi deg et bedre lydbilde totalt sett: Diskant+mellomtone i dørene, midbass under setene, subwoofer i bagasjen.

Jeg har SWS 8i nå, men bytter de ut med noe som er egnet for midbass dersom jeg noen gang finner meg en fornuftig basskasse som ikke tar opp alt for mye plass bak. Har lest flere som mener nevnte Jehnert er det beste alternativet på market (altså med tanke på 8" midbass i BMW e9x).

Forskjellen på SWS 8i og 8Xi er igrunn bare impedansen. 4ohm vs. 2ohm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke noe problem å bytte spilleren. Så lenge du har bestilt rett adaptere osv. Og det er myye å velge i. Husk at du også trenger ny askebeger del for å få plass til varmesete knappene osv. Har du park sensorer så finnes det adaptere for å få med dette også. Det finnes også ett par forskjellige rammer.. Dem passer ok, med litt modding er det mulig å få det 100% :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...