Gå til innhold

E36 320ia touring 97mod. Problemer med batteri og vindusviskere

Mayl1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ei jente på 22 år, generelt lite peiling på bil. Kjøpte meg for litt over ett år siden en bmw e36 320ia 1997 mod. Nå har det oppstått 2 nok så irriterende problemer. For en stund siden så røk dynamoen på bilen, denne fikk jeg byttet og noen mnd etter på så måtte jeg bytte batteri pga det ville ikke lade og var defekt. Så virket alt veldig fint, helt til max en uke etterpå hvor nå batteri lampen på bilen min lyser hver gang jeg tar den i bruk, men når jeg får kjørt ca 1 km, så bruker den på å slukke igjen, hva kan det her være ?

Så til problem nr 2 Vindusviskerne mine lever sitt eget liv. Når som helst når jeg kjører begynner plutselig vindusviskerne mine å gå i ett kjør, da er det helt umulig å få stoppet dem, før enn jeg skrur av tenningen på bilen, men når jeg da starter bilen igjen så går dem like ille. Det her skjer litt i perioder, har prøvd å røske å dunke litt her å der, men ender med at jeg må dra ut sikringen til slutt. Har begynt å skje oftere og oftere nå i det siste. Har også byttet bryteren inne i bilen til frustrerende nok ingen nytte. Det her gjelder både bakrutevisker og frotrutevisker.

Hadde blitt evig takknemlig om du kunne dele dine tanker om hva dette kunne være :grin:

Endret av Mayl1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan :-)

Problem 1:

Var dynamoen ny, eller brukt? Batterilampe så mistenker jeg problem med dynamoen. Kanskje den lader, men lader litt dårlig...

Problem 2:

Av det jeg har opplevd, så har viskere som lever sitt eget liv vært relatert til delvis defekt viskermotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan :smile:

Problem 1:

Var dynamoen ny, eller brukt? Batterilampe så mistenker jeg problem med dynamoen. Kanskje den lader, men lader litt dårlig...

Problem 2:

Av det jeg har opplevd, så har viskere som lever sitt eget liv vært relatert til delvis defekt viskermotor.

Dynamoen kjøpte jeg ny på mekonomen, men kanskje den ikke har blitt montert ordentlig ? Hadde aldri sånne problemer før enn dynamoen min røk.

Når det kommer til viskerne mine, glemte jeg å si at det de begynner å gå både fremme å bak :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være kabler som er eiret noe som vil resultere i dårlig kontakt mellom dynamo, karosseri og batteri. Kan måle deg frem med multimeter viss du føler deg trygg :)

Skal prøve meg frem så godt jeg klarer, men må vel ty til å spørre etter hjelp regner jeg med :P  Takker uansett for tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...