Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med at bremseskivene foran slites unormalt mye på innsiden, har skifte 5 sett skiver og bremseklosser på ca. 50000 km.

Skivene jeg har brukt er av god kvalitet og (brembo, bosch, zimmermann og MTEC)

Det rare er at bremseklossene ikke slites unormalt mye, bremsecaliperene og sleider er smurt opp med bremsefett og glir lett.

Slitasjen er av storgrad på bremseskivene(slites under minstemål), får også vibrasjon under bremsing.

Noen som har en ide på hva som er problemet?

Skrevet (endret)

At bremseskivene blir boss ganske fort tyder det på at det er noe galt i forstillingen din. Ta en sjekk av den. 

Dårlige casterstag er jo gjenganger på risting under bremsing.

Endret av Reef89
Skrevet

Sliter med at bremseskivene foran slites unormalt mye på innsiden, har skifte 5 sett skiver og bremseklosser på ca. 50000 km.

Skivene jeg har brukt er av god kvalitet og (brembo, bosch, zimmermann og MTEC)

Det rare er at bremseklossene ikke slites unormalt mye, bremsecaliperene og sleider er smurt opp med bremsefett og glir lett.

Slitasjen er av storgrad på bremseskivene(slites under minstemål), får også vibrasjon under bremsing.

Noen som har en ide på hva som er problemet?

At bremseskivene blir boss ganske fort tyder det på at det er noe galt i forstillingen din. Ta en sjekk av den. 

Dårlige casterstag er jo gjenganger på risting under bremsing.

Alle stag i forstilling er byttet, men om noen stag/foringer er dårlig så skal ikke bremseskiven slites ut på innsiden iløpet av 5-7000 km uten at det vises på bremseklossen. Lurer litt på om "dtc" er problemet men det forklarer ikke den enorme slitasjen kun på innsiden av bremseskivene uten at bremseklossene er utslitt.

Jeg er selv bilmekanikker og jeg har prøvd å søkt litt rundt dette, har snakket med serviceteknikker hos Bmw Norge. De har ikke vært borti dette problemet, så jeg er litt rådvill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...