Gå til innhold

Pristilbud

Niccowski
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 

En god venn av meg skal selge 7-serien sin, og jeg har fått tilbud om å kjøpe den relativt billig (for alt jeg vet).

2007 modell, 730DA, med det meste av utstyr. Eneste minuset er at den har gått 340xxx ettersom den gikk som drosje før. Min venn har brukt den som personbil i litt over 3 år og har ikke hatt noen problemer. Alt av servicer og slik har blitt gjort. 

Drosjebiler pleier å følge service intervallene og blir tatt godt vare på (ofte). 

Er det noe jeg bør se etter? Evt hva ville dere gitt? Er ingen lignende på finn.no som gjør at jeg kan sammenligne... Ingen rust, skraper eller lignende, kun en helt "vanlig" 7-serie.

Takk på forhånd.

Endret av Niccowski
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen har fått alle servicer og har blitt tatt godt vare på så synes jeg faktisk ikke at denne kilometerstanden er noe minus. Vil jo også si at det virker betryggende at den har gått feilfritt de siste årene. En 2007 modell E65 er jo forholdsvis sent ute i livssyklusen, det vil si at mye svakheter og barnesykdommer (som E65 hadde en del av) er luket ut allrede før bilen gikk av samlebåndet.

Ellers så er dette robuste biler som er godt skrudd sammen, problemet er at det er veldig mye elektronikk som kan feile. Det er noe jeg ville vært mer redd for enn motor og drivverk. 340 000 km er ingenting på en velholdt E65, M57 motoren er solid og så sent som 2007 er det også svært få kjente feil.

Lykke til med bilkjøp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen har fått alle servicer og har blitt tatt godt vare på så synes jeg faktisk ikke at denne kilometerstanden er noe minus. Vil jo også si at det virker betryggende at den har gått feilfritt de siste årene. En 2007 modell E65 er jo forholdsvis sent ute i livssyklusen, det vil si at mye svakheter og barnesykdommer (som E65 hadde en del av) er luket ut allrede før bilen gikk av samlebåndet.

Ellers så er dette robuste biler som er godt skrudd sammen, problemet er at det er veldig mye elektronikk som kan feile. Det er noe jeg ville vært mer redd for enn motor og drivverk. 340 000 km er ingenting på en velholdt E65, M57 motoren er solid og så sent som 2007 er det også svært få kjente feil.

Lykke til med bilkjøp :)

Takk for svar!

Har lite peiling på bil og lignende samtidig så var det ingen slike ute på finn.no som gjorde det vanskeligere å vurdere.

Er pris på 220k mye/lite for en slik? Skal prøve å fikse noen bilder, men ser bra ut innvendig og virker ikke nedsittet i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For for å si det på følgende måte. For rundt 300 000 kr får du en 2006-2007 modell 730d med rundt 150 000 km, så 220 000 kr for denne bilen er jo ikke helt på jordet. Jeg tror likevel at hvis den skal selges ute i markedet må man ned på rundt 200 000 kr. Ville bydd 200 000 kr, bilen har tross alt gått ca 200 000 km mer enn de andre som ligger ute på Finn.no.

For de pengene får du en genial kjøremaskin hva luksus og komfort angår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For for å si det på følgende måte. For rundt 300 000 kr får du en 2006-2007 modell 730d med rundt 150 000 km, så 220 000 kr for denne bilen er jo ikke helt på jordet. Jeg tror likevel at hvis den skal selges ute i markedet må man ned på rundt 200 000 kr. Ville bydd 200 000 kr, bilen har tross alt gått ca 200 000 km mer enn de andre som ligger ute på Finn.no.

For de pengene får du en genial kjøremaskin hva luksus og komfort angår :)

Da får jeg prute litt :) Lukter en liten julegave til meg selv :) God jul og godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...