4den Skrevet Desember 26, 2015 Share Skrevet Desember 26, 2015 Vrir på tenningsnøkkelen. I posisjon 1 vises antall km og sikkerhetsselevarsellampen på. På andre hakk skjer ikke annet enn at det som lyste på hakk 1 dimmes ned slik at det nesten slokner. Vrir til startposisjon, intet annet skjer. Monterer voltmeter på batteriet, det viser 12,6V hele tiden. Måler på baksiden av tenningslåsen der strømmen kommer inn, så er det i posisjon 0 og 1 samme spenning som på batteriet. Vrir så til "tennings-hakket" (2) og batterispenningen detter til ca 1,96 volt på baksiden av tenningslåsen, men fortsatt 12,6V på batteriet. Likedan i posisjon for start (3). Tar nøkkelen tilbake til 0 eller 1, og etter noen sekunder er det 12,6 volt inn på tenningslåsen. Står den i posisjon 1, så vises antall km og sikkerhetsselevarsellampen med normal styrke etter noen sekunder. Idet at spenningen blir normal, så høres et klikk bak hanskerommet. Kobler til et hjelpestartbatteri med startkabler, så starter den med en gang. Den starter på neste forsøk uten ekstra startbatteri, men på 3 forsøk er den "død" igjen! Finnes det noen med erfaring om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Desember 28, 2015 Share Skrevet Desember 28, 2015 Ville sjekket kabler som går fra batteriet at de ikke er full i grønn eiring. Dette vil medføre starteproblemer slik som du forklarer. Er det skikkelig kontakt mellom kabelsko og batteripoler, eventuelt at polene ikke er knekt? Er du usikker på om det er batteriet kan du ta en batteritest hos en forhandler som selger batterier slik at du får bekreftet at dette er i ok stand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå