Chrdoffen Skrevet Desember 29, 2015 Skrevet Desember 29, 2015 Har hatt noen uker med at jeg til tider har fåt topp "brake light right failure" når jeg har kjørt, men feilmeldingen har forsvunnet før jeg har fått sjekket den i idriven. Gikk bak for å se, og pæren fungerte fint. sjekket igjen her om dagen, og så at det såvidt var lys i pæren, uten at det ga noen feilmelding om dette. tok ut pæren (med holderen) for å se om det var noe galt med pæren, eller at den kanskje ikke satt helt i, men alt så helt fint ut! Satte alt på plass igjen, og slo på tenningen: Brake light right failure! , tok ut igjen, snudde pæren i håp om en quick fix! men nei! kommer såvidt lys, og når jeg rikker litt på pæreholderen kommer det gnister øverst (ser på bildene at det er litt svidd rundt!). Leste litt rundt om for å se etter svar, og noen svarte at det kunne være den brune ledningen som hadde blitt smeltet, men den så helt fin ut i kontakten. Prøvde å ta pæreholderen fra venstre side, men fikk samme greien der, gnist og lite/ingen lys.. så er ikke pæren eller holderen hvertfall, noen som har ideer hva som kan være feilen? ser at bunnen av pæren (som er plassert i holderen) kan være smeltet (dvs den er ganske så "flat" der den får kontakt.) holderen var også varm når jeg tok den ut!
Chrdoffen Skrevet Desember 29, 2015 Forfatter Skrevet Desember 29, 2015 Kan nevne at alle de andre pærene fungerer greit, så ingenting som tyder på kabelbrudd
Arild G. Skrevet Desember 29, 2015 Skrevet Desember 29, 2015 Kan nevne at alle de andre pærene fungerer greit, så ingenting som tyder på kabelbrudd Tore Diesel reagerte på dette 1
Chrdoffen Skrevet Desember 29, 2015 Forfatter Skrevet Desember 29, 2015 Prøvde å bøye ut den polen på holderen, holdte i ca 30 min før feilmeldingen bynte å komme og gå! Tenkte i etterkant at det kanskje er lurt å bøye ut begge slik du sa!.. så forøvrig ut til at polen var litt eiret på en måte?.. om dette har noe å si? Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Arild G. Skrevet Desember 29, 2015 Skrevet Desember 29, 2015 Bøye ut begge ja. Og pusse ren polene. Når det har vert dårlig kontakt og det har gnistret, så blir det kruttslamm lignende greier som må pusses bort.
Chrdoffen Skrevet Desember 29, 2015 Forfatter Skrevet Desember 29, 2015 Aha, snakker vi fint sandpapir eller mikrofiberklut?
Arild G. Skrevet Desember 30, 2015 Skrevet Desember 30, 2015 Kan bruke sandpapir. Jeg brukte litt elektrorens-spray, og skrapte rent med en kniv Chrdoffen reagerte på dette 1
Chrdoffen Skrevet Desember 30, 2015 Forfatter Skrevet Desember 30, 2015 prøvde igjen idag, pusset polene, kontaktpunktet inni lykten, utvidet polene.. uten noe særlig til hjelp! La merke til at lyset inni lykten dimmet hele tiden (fra ingen lys til litt lys). når jeg trør inn bremsen så kommer lyset sterkt på, og holder seg der!har hatt lekkasje fra soltaket, men kan ikke se noe antydninger til eiringer eller noe (men vet bluetooth sluttet å virke etter dette, samt jeg får high battery discharge opp?)Fant forøvrig en kabel som slengte (bak sigaretttenneren bak i bilen), noen som vet hva den er til?
Otis Skrevet Desember 30, 2015 Skrevet Desember 30, 2015 Hva er delenummer der? Det var litt vanskelig å lese.
Otis Skrevet Desember 30, 2015 Skrevet Desember 30, 2015 Tror det er sprengladningen til batteriet for en eventuell kollisjon. Den blanke armen som stikker opp skal nok stå på batteriet, og kabelen skal stå fast i den igjen.
Chrdoffen Skrevet Desember 30, 2015 Forfatter Skrevet Desember 30, 2015 aha... kjekt å ha altsåom man skal vrake greia!
Otis Skrevet Desember 30, 2015 Skrevet Desember 30, 2015 Jeg er ikke sikker, fordi jeg fant ikke delen i delekatalogen, men det virker sannsynlig i mine øyne. Chrdoffen reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå