bimmers89 Skrevet Desember 31, 2015 Skrevet Desember 31, 2015 hei er det noen som har forklaring på disse feilkodene på min nye e61?? er det noen som har vært borti disse feilkodene er jeg meget takknemlig for hjelp.. 94f4: steering wheel heating temp sensor defective. hvor sitter denne? 4507: exhaust gas resirculation hva er dette? 930D: clearance light,right outer,faulty hva er dette ? 9c54: ihka: auc sensor hva er dette? 9b4b: mirror position,potentionmeter,supply hva er det? 4548: power management,closed-circuit current violation hva er det? 00A589: communic. with stepper motor box 1 impaired hva er det?
HMW Skrevet Januar 1, 2016 Skrevet Januar 1, 2016 Google søk vil gi deg svar på de fleste, om ikke alle.. Sent fra min SM-G928F via Tapatalk
Otis Skrevet Januar 1, 2016 Skrevet Januar 1, 2016 Jeg har lite å gjøre, så jeg søker opp noen feilkoder for deg: 4507 Fault description The fault code is set if the exhaust-gas recirculation control positive control deviation exceeds an operating-point-dependent limit value.Condition for fault identification The monitoring takes place every 20 ms if exhaust-gas recirculation control is active. Control unit voltage: 9.5 V to 16 V. Condition for fault memory entry The fault is entered if it is present for longer than the following period (debounce time): 4000 msAction in service Check the following possible fault causes: 1. Leakage in air mass system between hot film air mass meter and compressor. 2. Dirty air filter. 3. Hot film air mass meter faulty. 4. Swirl flaps seize/jam in closed position: 5. Intake valves carbonised. 6. Throttle valve faulty (in conjunction with faults on the throttle valve). 7. Exhaust-gas recirculation valve faulty (in conjunction with faults in the exhaust-gas recirculation valve). 8. Exhaust turbocharger faulty (in conjunction with faults in the exhaust turbocharger).Fault effect and breakdown warning Vehicle can still be operated, emission levels deteriorate. Visit your nearest BMW Service Centre.Driver information Malfunction indicator lamp and Check Control messageService instruction Observe cross-effect with charging pressure control. Problems with the exhaust-gas recirculation can affect the charging pressure control. If the hot film air mass meter is replaced, the following service function must be carried out: Delete adaptations, air mass system. #2 for 4507 Fault description The fault code is set if the exhaust-gas recirculation control positive control deviation exceeds an operating-point-dependent limit value.Condition for fault identification A check takes place every 20 ms when the exhaust-gas recirculation control is switched on, monitoring is approved and there is no other system fault. Test conditions must be met for at least 0 ms. Condition for fault memory entry Debounce (5000 ms)Action in service Check the following possible fault causes: 1. Leakage in air mass system between hot film air mass meter and compressor. 2. Dirty air filter. 3. Hot film air mass meter faulty. 4. Swirl flaps seize/jam in closed position: 5. Intake valves carbonised. 6. Throttle valve faulty (in conjunction with faults on the throttle valve). 7. Exhaust-gas recirculation valve faulty (in conjunction with faults in the exhaust-gas recirculation valve). 8. Exhaust turbocharger faulty (in conjunction with faults in the exhaust turbocharger). For engines with single-stage charge: Perform air-mass system test.Fault effect and breakdown warning Vehicle can still be operated, emission levels deteriorate. Visit your nearest BMW Service Centre.Driver information Emissions warning light and engine warning lightService instruction 94f4 Fant ikke noe mer, men vil anta at temp sensor sitter i rattet. Men vet ikke. 930D Ei gåen lyspære. Men vet ikke helt hva clearance light er. 9c54 Det er enten defekt AUC sensor eller kabelbrudd eller kabel som er koblet av på AUC sensor. AUC sensor er luftkvalitets sensor, den er festet rett foran høyre luftfilter inntak for kupè i motorrommet. 9b4b Er kanskje kabel brudd til speil for styring? Jeg gjettet bare. 4548 Det er for mye strøm trekk på en kurs i bilen, evt IBS feil. A589 Ingen kommunikasjon med en justeringsmotor på lysene dine foran, du har AHL? Mulig feil på motor eller kabelbrudd? Teksten på engelsk er hentet fra Rheingold og alt det andre har jeg skrevet av egen erfaring eller gjetting da feilkoden ikke kunne gi mer info i Rheingold. Det hjelper deg forhåpentligvis på vei.
bimmers89 Skrevet Januar 2, 2016 Forfatter Skrevet Januar 2, 2016 (endret) Tusentakk otis mange nyttig info til meg:) Ibs var koblet ut så4548 er vel derfor og batteriet var ikke blitt kodet.eller lettere sagt er ikke en org agm batteri.lysene har blitt skiftet engang i tid.må disse kodes omigjen tru?kanskje derfor jeg ikke har adaptive lykter? Endret Januar 2, 2016 av bimmers89
Otis Skrevet Januar 2, 2016 Skrevet Januar 2, 2016 Høres ut som du må ha deg en diagnose runde med diverse ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå