Sebb9 Skrevet Januar 8, 2016 Skrevet Januar 8, 2016 Er litt usikker på om diffsperrene kobler inn på min 525ix, er det noen måte å teste de på? Den spinner kun på bakhjulene når jeg står stille og slipper clutchen. Og oppfører seg mer som en bakhjulstrekker når jeg sladder. Tenkte å prøve å finne lederene til senterdiffen og sette 12v direkte på de, men den hydrauliske diffen bak vet jeg ikke hvordan jeg kan aktivere, er det like enkelt der? Bare finne lederen til riktig ventil? Eller er det mulig å aktivere de med INPA eller liknende? Og noen som vet om ASC lampa blinker når de kobler inn? Byttet motor og girkasse i høst, fra 92 NV automat til 93 Vanos motor og manuell, testet bare en liten tur på snø med den gamle motoren, da blinket ASC lampa når jeg gav på, men den gjør ikke det nå lenger, kan ha vært antispinn som koblet inn, men har ikke noe knapp for det, og har ikke antispin nå lenger hvertfall.
Sebb9 Skrevet Januar 9, 2016 Forfatter Skrevet Januar 9, 2016 (endret) Fant lederene til senterdiffen, testa litt på en reserve diff, virker som den kun trenger en puls for å åpne og lukke, + på gul og - på blå for å lukke, og motsatt for å åpne. Noen som kan bekrefte dette? Tenkte å splitte lederene og legge de inn i kupeen, så jeg får målt signalet mens jeg kjører, og tvangskjøre den med bryter. Endret Januar 9, 2016 av Sebb9
E.C. Skrevet Januar 9, 2016 Skrevet Januar 9, 2016 Har du prøvd å søke etter i "electric troubleshooting manuals" for BMW? Der har du som regel koblingsskjema og farger på kablene. E36en min var greit beskrevet og det er flere manualer lenger bak i tid.
Sebb9 Skrevet Januar 9, 2016 Forfatter Skrevet Januar 9, 2016 Finner ingenting for 525ix, virker som det ikke finnes :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå