Mr.Goodisland Skrevet Januar 9, 2016 Skrevet Januar 9, 2016 Hei Har et smp. anngående kupévarme i en importert E61 525d. I dag tar det 15-20 min med normal kjøring for å få tilstrekkelig varme i kupéen. Har prøvd å søke litt rundt og forstår det slik at disse bilene kan bli levert som versjon for kalde forhold, cold climate eller lignende, som da jeg kan tenke meg bla. vil gjøre kupéen raskere varm? Bilen har ikke dette tilvalget. Det jeg lurer på er hva forskjellen denne pakken utgjør? Har forstått at det er ulike teorier om dette. Og er det ting som er mulig å ettermontere for at kupéen skal varmest opp raskere? Vet at webasto fungerer, men finnes det rimeligere alternativ? Bytte termostat eller lignende?
hanzhe Skrevet Januar 9, 2016 Skrevet Januar 9, 2016 Sjekk termostatene i første omgang. Bytte av EGR-termostat er en rimelig enkel jobb og koster ikke mange kronene heller. Enten webasto eller elektrisk motorvarmer. Otis her inne ettermonterte webasto selv, men bare delene koster en god del tusen
Otis Skrevet Januar 9, 2016 Skrevet Januar 9, 2016 Min er også importert og den brukte nok 15-20 min på å bli skikkelig gjennomvarm i både kupé og motor samt olje når jeg tok kaldstart i -10 -15 grader. Nå med webasto tar det kanskje maks 15 min før det blir gjennomvarmt. Jeg digger webasto pga parkeringsvarmer! Når man da starter bilen så kobles motor sin kjølevæske inn på webasto og alt varmes samtidig. Jeg har brukt ca 19k så langt og det er uten fjernkontroll. Måtte lage ledningsnett selv og kjøpte webasto med pumpe, eksos, holder, vannpumpen brukt. Resten helt nytt fra BMW. Ledningsnett ble laget fra biltema og BMW.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå