Gå til innhold

320i e90 06 mod dør på tomgang

Svenn1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Nå nylig når jeg var ute å kjørte så døde den plutselig i et kryss.

Dette har skjedd en sjelden gang før.

Er det noen her som vet hva det kan være?

Den hakker ikke under kjøring, men av og til med parkering og lavt turtall så kan den "hoste" litt og rett før den dør ut.

Den har vært på verksted for ca 2 uker siden men da ble ingen feil funnet, kun at det var lite spenning på batteriet.

Hva kan problemet være. Kan det være så lite at bare batteriet må byttes, eller kondens i tank? Har kjørt lange turer så mener batteriet skal være ladet opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merka nå nettopp når jeg skulle hjem fra jobb :

Startet motoren på kald motor og bilen begynte å "hoppe litt" akkurat som om turtallet var på vei til å dø, men klarte seg akkurat...

Begynner å gå lei dette problemet, skal be bmw jæger sjekke dette på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå rullet jeg nettopp ut fra verkstedet til Bmw Jæger her i Bergen.
* ''Lest av feilminne, funnet feil mot Valvetronic motor, sporadisk feil. Trenger mer tid til å feilsøke videre for å sette endelig diagnose. Bil skal inn på ny sjekk neste torsdag.''

* lekker litt fra toppdeksel pakning, men har ingen påvirkning på oljeforbruk. (jeg klagde på at oljen har synket drastisk siden jeg kjøpte den for 3 uker siden. Da sto den på max, i går sto den på mellom halv og maks, mens i dag står den på halv. Hva skal dette bety? Det kan jo være sensoren i bunnpannen, men han mekanikeren sa at disse aldri ryker så og si..
 )

Utrolig kjipt med disse feilene. Hvis feilen er valvetronic motoren som må byttes så kommer totalprisen på 9 500kr inkl toppdekselpakning.  Håper virkelig ikke de finner noe mer omfattende på sjekken neste uke.  :-#

Endret av Svenn1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare håper for all del at de finner utav feilen hos Jæger Bmw neste uke. Er ikke så veldig keen på å feilsøke flere timer og ende opp med dyr regning uten å vite eksakt hva problemet her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er det kabelbrudd til valvetronic motoren, ellers så er det feil med valevtronic motoren.

Uansett så skal toppen av motor, s¨9k er jo kurant pris det, vil jeg mene.

Var det jeg også tenkte ettersom de sier: '''Lest av feilminne, funnet feil mot Valvetronic motor, sporadisk feil'' - da må jo feilen ligge her eller i tilhørende komponenter. Derfor håper jeg de klarer å finne feilen på neste feilsøking, om ikke så må jo de gå igjennom hele ledningsnettet manuelt regner jeg med. 

Jeg har slitt med at når jeg starter bilen så står den å ''jager'' akkurat som om bilen er på vei til å dø, samt at bilen tidvis plutselig kan dø i et veikryss når jeg bremser opp. Men bare synes det er rart at jeg ikke har merket noe lugging under kjøring, ettersom det er et kjent problem når man har feil med Valvetronic motoren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...