Svenn1 Skrevet Januar 9, 2016 Share Skrevet Januar 9, 2016 Hei Nå nylig når jeg var ute å kjørte så døde den plutselig i et kryss. Dette har skjedd en sjelden gang før. Er det noen her som vet hva det kan være? Den hakker ikke under kjøring, men av og til med parkering og lavt turtall så kan den "hoste" litt og rett før den dør ut. Den har vært på verksted for ca 2 uker siden men da ble ingen feil funnet, kun at det var lite spenning på batteriet. Hva kan problemet være. Kan det være så lite at bare batteriet må byttes, eller kondens i tank? Har kjørt lange turer så mener batteriet skal være ladet opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 9, 2016 Share Skrevet Januar 9, 2016 Det kan være vanos styringen. Du har du stk solenoider på fremsiden av motor og en på toppen. Alle tre er sannsynlige kilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn1 Skrevet Januar 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2016 Hva har vanos styringen til hensikt å gjøre og hva pleier slikt å koste på verksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 9, 2016 Share Skrevet Januar 9, 2016 Vanos styrer kam aksel og det koster ca endel penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn1 Skrevet Januar 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2016 Uff det høres ikke bra ut... Dette skjer kun av og til. Og deg er rart pga den har vært på verksted for sjekk, men de fant ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 9, 2016 Share Skrevet Januar 9, 2016 Ja, det jeg kommer med er bare spekulasjoner altså. Det er jo ganske vanskelig å stille en diagnose over internett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn1 Skrevet Januar 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2016 Ja det er klart. Men jeg bare lurte om det var noen kjente feil ang dette på akkurat denne modellen. Kanskje et spjeld som bare må renses/ utskift av vakumslange? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 9, 2016 Share Skrevet Januar 9, 2016 Tror ikke det. De solenoidene kan du sjekke selv. Ta de ut og se etter olje rester på filteret på de. Og o-ringene. Meget enkelt å sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn1 Skrevet Januar 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2016 Merka nå nettopp når jeg skulle hjem fra jobb : Startet motoren på kald motor og bilen begynte å "hoppe litt" akkurat som om turtallet var på vei til å dø, men klarte seg akkurat... Begynner å gå lei dette problemet, skal be bmw jæger sjekke dette på torsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn1 Skrevet Januar 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2016 (endret) Nå rullet jeg nettopp ut fra verkstedet til Bmw Jæger her i Bergen.* ''Lest av feilminne, funnet feil mot Valvetronic motor, sporadisk feil. Trenger mer tid til å feilsøke videre for å sette endelig diagnose. Bil skal inn på ny sjekk neste torsdag.'' * lekker litt fra toppdeksel pakning, men har ingen påvirkning på oljeforbruk. (jeg klagde på at oljen har synket drastisk siden jeg kjøpte den for 3 uker siden. Da sto den på max, i går sto den på mellom halv og maks, mens i dag står den på halv. Hva skal dette bety? Det kan jo være sensoren i bunnpannen, men han mekanikeren sa at disse aldri ryker så og si.. )Utrolig kjipt med disse feilene. Hvis feilen er valvetronic motoren som må byttes så kommer totalprisen på 9 500kr inkl toppdekselpakning. Håper virkelig ikke de finner noe mer omfattende på sjekken neste uke. Endret Januar 14, 2016 av Svenn1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn1 Skrevet Januar 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2016 Jeg bare håper for all del at de finner utav feilen hos Jæger Bmw neste uke. Er ikke så veldig keen på å feilsøke flere timer og ende opp med dyr regning uten å vite eksakt hva problemet her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 15, 2016 Share Skrevet Januar 15, 2016 Enten er det kabelbrudd til valvetronic motoren, ellers så er det feil med valevtronic motoren. Uansett så skal toppen av motor, s¨9k er jo kurant pris det, vil jeg mene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn1 Skrevet Januar 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2016 Enten er det kabelbrudd til valvetronic motoren, ellers så er det feil med valevtronic motoren. Uansett så skal toppen av motor, s¨9k er jo kurant pris det, vil jeg mene. Var det jeg også tenkte ettersom de sier: '''Lest av feilminne, funnet feil mot Valvetronic motor, sporadisk feil'' - da må jo feilen ligge her eller i tilhørende komponenter. Derfor håper jeg de klarer å finne feilen på neste feilsøking, om ikke så må jo de gå igjennom hele ledningsnettet manuelt regner jeg med. Jeg har slitt med at når jeg starter bilen så står den å ''jager'' akkurat som om bilen er på vei til å dø, samt at bilen tidvis plutselig kan dø i et veikryss når jeg bremser opp. Men bare synes det er rart at jeg ikke har merket noe lugging under kjøring, ettersom det er et kjent problem når man har feil med Valvetronic motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå