Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er en forpult dritt bil, jeg har fått hjelp fra en knall kar her inne, men jeg prøver igjen.

 

- Bytta bensinpumpe

- Sjekka trykk på fuel rail

- Sjekka gnist

- Sjekka releer og sikringer.

 

MEN, jeg tok ut plugga istad å de var sota å våte. Jeg gjorde de reine, satt på de igjen å starta faen ikke forde. Tok ut pluggen å den var like våt å svart. Hvorfor? Den får bensin, men er helt umulig.

 

Den gikk HELT fint fram til nå, stoppa bilen for å måke for åså kjøre den inn i garasjen men da bare hosta den å kakla også døde den helt. Nå starter den ikke i det hele tatt. Nå er jeg møkk lei.

 

Har dere noen ideer?

 

Skrevet

Sjekka det.. Men når den starta litt for 2 dager sia å jeg ga litt gass så hørtes det ut som et åpent luftfilter å motoren bråka no jævli å kakla og plutselig stoppa den.. Siden har den ikke starta :)

Skrevet

Du har våte plugger og gnist, men ingen tegn til tenning.... Da er enten blandingsforhold eller tenningstidspunkt helt feil.

 

Den lyden av åpent luftfilter du hører kan være tenningstilbakeslag gjennom innsug. Det vil mulig si feil tenningstidspunkt når eksosventiler er stengt.

Kan igjen tyde på feil tenningstidspunkt. Kamakselsensor? Rart i så fall at du ikke får feilkode.

 

Er eksos ok?

Skrevet

Eksosen er OK. Jeg har ingen feilmeldinger.. Ingen lamper som lyser.. Jeg blir grønn av detta.. Sjekka ALT som har med bensin p gnist og plugger å alt det der.. Kamakselsensor har slått tanken den å.. Og startsperre.. Fikk et tips om å prøve med startgass.. Men Off, nå er jeg for si det mildt dritt lei :)

Skrevet

Jo men igjen ved falskluft skal den iallfall starte litt, denna gidder ingenting denna.. Ja mye mulig den er sprekt, får sjekke det å da.. Kommer snart til å få mareritt om natta fra denna bilen tror jeg.

Skrevet

På n42 sitter den vel ved starteren tror jeg. Må vel av med innsuget for å komme til. Men du kan også måle med multimeter før du kjøper ny for å være sikker. Litt dumt å kaste bort 600kr på ny sensor hvis dette ikke er problemet :P 

Skrevet

Tviler på at det er dette.. Den skal jo fyre når den har gnist å får bensin.. Skjønner ingenting jeg, sikkert ikke meninga heller..

Skrevet (endret)

mulig veivsensor tenker nå jeg :) er ikke alltid denne vil gi feilkode

+1

Kan ikke skjønne annet enn at tenningstidspunktet er feil, veiv- eller kamsensor...

Sitter en kamsensor på hver side foran på motoren. Du skriver i en annen tråd at du har byttet kjølevannslange pga lekkasje. Kan du ha fått vann inn i koblingen på kamsensor? Den som sitter foran på venstre side av motoren står ganske nær slangen.

 

Fikk du forresten problemet før eller etter bytte av slangen?

Endret av Aquarius
Skrevet

Slangen er ikke bytta enda, det var den jeg skulle bytte den dagen bilen ikke ville starte mer :-) ja er noe med tenning.. Men å sprute inn startgass, for å se om den starter i det hele tatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...