Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

veldig stor sjanse for at den ikke hadde gitt gnist i det hele tatt om det var veivsensor. I og med det ikke er noen feilkoder (veivsensor pleier å gi både veiv og kam sensor feil) Så ville jeg tatt en kompresjons test, i og med at det er n42 vi snakker om så kan man jo mistenke registerhopp.

Trenger du veivsensor, så har jeg liggende. Har faktisk komplett delemotor så bare å sifra,

Skrevet

Den er god :-) ja tror vi kan legge bort tanken om veivsensor å kamsensor. Hvordan tar man komptest? Eget verktøy til det ell?:-) Aldri vært borti detta før, så det er helt nytt for meg :D

Skrevet

Må ha eget verktøy for å ta komptest ja, biltema har en til ett par hundre. Synes registerhopp høres sannsynlig ut, feil på veivsensor kan kansje gi feil tenningstidspunkt, men vanlighvis funker den ikke i det hele tatt, og det betyr ingen gnist eller bensin.

Skrevet

Har ikke giddi å lest eller leite på første side. Men hørte du noen stygge lyder fra motoren når den sluttet å gå? Komp test får du på biltema til 200 spenn. Skrur ned i tennplugghullet og kjinner motoren. Husk å ha full gass når du kjinner. Kompen skal ligge rundt 160 psi mener jeg å tro. 

  • 7 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...