Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kjøpt meg en bmw 318i E46 som jeg tenkte jeg skulle bruke til isbanebil men kjølevæske lampa begynte å lyse etter 5 min etter jeg henta bilen på Gardermoen å han som jeg kjøpte den av skulle på et fly så fikk ikke tak i han. Stoppa på nærmeste bensinstasjon å fylte på kjølevæske å lampa kom tilbake etter 5 min kjøring igjen men da kjørte jeg helt hjem mens lampa lyste å det var en tur på 2 timer å temperaturen på motoren var helt fin hele turen å varmeapparatet blåste jævlig varmt hele turen å når jeg kom hjem lot jeg bilen stå 3 min på tomgang mens jeg titta oppi motorrommet å når jeg skulle gå å stoppe bilen så hadde kjølevæske lampa slukket å nåla hadde begynt å bevege seg mot rødfeltet å siden har jeg ikke fått sett noe mer på bilen. Lufteskruen på ekspansjonstanken er ikke den originale plastskruen men en helt vanlig bolt med samme gjengestørrelse, har det noe å si at den plastikkskruen må sitte der?

Hva kan være galt?

Vannpumpa skal nylig være byttet å bilen er akkurat EU-godkjent, olja er fin å ikke noe røyk fra eksosen.

Skrevet

Noen som har noen tips til hva det kan være? Jeg tenker luft i systemet å lurer på hvilken måte som er riktig for å få lufta riktig?

Skrevet

Om nivået i ekspansjonstanken ikke synker kan det være luft.

Synker nivået kan det også være luft, men også lekkasje. Innvendig eller utvendig.

Skrevet

De gangene jeg hatt luft i systemet så har jeg ikke hatt varme i bilen... Dog ikke e46. 

Om du vil prøve å lufte systemet så skru ut luftepluggen å fyll på til det renner ut der. Sett varmen på fullt og start bil. Behøver ikke å ha vifta på, motor blir fortere varm om den ikke går.

Termostat åpner etterhvert å du må kanskje etterfylle litt, usikker på om du har flere luftenipler (vannpumpe?) i såfall åpner du den og.

Nå har jeg ikke luftet e46 før, finnes sikkert en god DIY her på akkurat din bil. Bør i allefall ikke være mer komplisert enn det jeg har skrevet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...