bmw330ci89 Skrevet Januar 16, 2016 Skrevet Januar 16, 2016 Har akkurat kjøpt meg en bmw 318i E46 som jeg tenkte jeg skulle bruke til isbanebil men kjølevæske lampa begynte å lyse etter 5 min etter jeg henta bilen på Gardermoen å han som jeg kjøpte den av skulle på et fly så fikk ikke tak i han. Stoppa på nærmeste bensinstasjon å fylte på kjølevæske å lampa kom tilbake etter 5 min kjøring igjen men da kjørte jeg helt hjem mens lampa lyste å det var en tur på 2 timer å temperaturen på motoren var helt fin hele turen å varmeapparatet blåste jævlig varmt hele turen å når jeg kom hjem lot jeg bilen stå 3 min på tomgang mens jeg titta oppi motorrommet å når jeg skulle gå å stoppe bilen så hadde kjølevæske lampa slukket å nåla hadde begynt å bevege seg mot rødfeltet å siden har jeg ikke fått sett noe mer på bilen. Lufteskruen på ekspansjonstanken er ikke den originale plastskruen men en helt vanlig bolt med samme gjengestørrelse, har det noe å si at den plastikkskruen må sitte der? Hva kan være galt? Vannpumpa skal nylig være byttet å bilen er akkurat EU-godkjent, olja er fin å ikke noe røyk fra eksosen.
bmw330ci89 Skrevet Januar 17, 2016 Forfatter Skrevet Januar 17, 2016 Noen som har noen tips til hva det kan være? Jeg tenker luft i systemet å lurer på hvilken måte som er riktig for å få lufta riktig?
Otis Skrevet Januar 17, 2016 Skrevet Januar 17, 2016 Om nivået i ekspansjonstanken ikke synker kan det være luft. Synker nivået kan det også være luft, men også lekkasje. Innvendig eller utvendig.
bmwmann24 Skrevet Januar 18, 2016 Skrevet Januar 18, 2016 De gangene jeg hatt luft i systemet så har jeg ikke hatt varme i bilen... Dog ikke e46. Om du vil prøve å lufte systemet så skru ut luftepluggen å fyll på til det renner ut der. Sett varmen på fullt og start bil. Behøver ikke å ha vifta på, motor blir fortere varm om den ikke går. Termostat åpner etterhvert å du må kanskje etterfylle litt, usikker på om du har flere luftenipler (vannpumpe?) i såfall åpner du den og. Nå har jeg ikke luftet e46 før, finnes sikkert en god DIY her på akkurat din bil. Bør i allefall ikke være mer komplisert enn det jeg har skrevet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå