Gå til innhold

Start problemer E36 - LØST

Hallowed
 Share

Anbefalte innlegg

E36 320 1997.

I går begynte jeg å bytte noen deler i forbindelse med EU og bilen startet lett etter å ha stått i 1-2mnd..

Men etter å ha byttet skiver og klosser rundt hele + alle tennpluggene vil den ikke starte lenger..

Det som skjer når jeg vrir om nøkkelen for å starte, kommer det en klikkelyd også skjer det ingenting.
Første jeg tenkte var flatt batteri men batteriet funket fint i den andre bilen..

Noen som kan ha noen idè om hva det kan være??

Endret av Hallowed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2 jordingskablene ble skrudd på likt som før :)
Batteriet er omtrent fullt så strøm er det nok av.

Fikk høre at dette kunne skje om èn av tennpluggene ikke fikk gnist? er dette noe sikkerthet system E36 har? :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd med reservenøkkelen? Kan hende chip i nøkkelen har tatt kvelden. Eventuelt starteren din som døde. Enkelte gir den en kakk så den kommer i gang igjen, du kan prøve å sette 12V direkte på starter og sjekke om den går rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd med reservenøkkelen? Kan hende chip i nøkkelen har tatt kvelden. Eventuelt starteren din som døde. Enkelte gir den en kakk så den kommer i gang igjen, du kan prøve å sette 12V direkte på starter og sjekke om den går rundt.

Nei det har jeg faktisk ikke prøvd. har vert på tanken at det kan være starteren som er problemet, har lest at dette kan være en svakhet på E36.

Takk for tips, skal prøve dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv for moroskyld med startkabler, jeg har opplevd den klikkelyden ved for lav batterispenning. Ikke alle biler har den funksjonen. 

Altså batteriet jeg brukte står nå i bruksbilen og er vell fungerende så tror ikke det var noe problem med batteriet jeg brukte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg faktisk ikke prøvd. har vert på tanken at det kan være starteren som er problemet, har lest at dette kan være en svakhet på E36.

Takk for tips, skal prøve dette :D

Du hadde jaguu rett. Prøvde reserve nøkkelen og da starta den med en gang  \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...