Gå til innhold

Fra halogen til xenon, E39

Neezx
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 1996-mod E39, 525. Tenkte å bytte fra originale halogen frontlykter til frontlykter med xenon. Er det noe spesielt man bør tenke på før man gjør dette? Prøvde å søke på forumet etter en DIY e.l., men fant lite (kan hende jeg er dårlig å lete).

Har enda ikke funnet lykter, og evt. ekstra deler man trenger, så gjerne kom med anbefalinger om hvilke lykter jeg kan kjøpe, evt. hvor jeg kan kjøpe dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du gjøre dette lovlig, så må du også sørge for automatisk høydejustering av lysene. Det betyr i praksis sensor på bak- og for-aksel, ledningsnett +++. I tillegg må du ha lyktespylere.

Feilmonterte/mangelfulle xenon-lys får man påpakning for på eu-kontroll (visstnok). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har en 1996-mod E39, 525. Tenkte å bytte fra originale halogen frontlykter til frontlykter med xenon. Er det noe spesielt man bør tenke på før man gjør dette? Prøvde å søke på forumet etter en DIY e.l., men fant lite (kan hende jeg er dårlig å lete).

Har enda ikke funnet lykter, og evt. ekstra deler man trenger, så gjerne kom med anbefalinger om hvilke lykter jeg kan kjøpe, evt. hvor jeg kan kjøpe dem. 

Hei og velkommen til Bimmers.no :)

Husk å søk på forumet før du poster ny tråd (forumregler) da det finnes tusenvis av slike tråder/innlegg.

"Hollabaloo" har forsåvidt svart deg. Deler til å bygge om dette er fult mulig og er man litt smart så kjøper man ting fra forskjellige plasser som koed.no ebay.no finn.no ++. Men det er en så og si ikke en liten jobb å gjøre dette, på lovlig vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for svar, begge to!

Ja, jeg har forstått det slik at man må ha sensorer på for- og bakaksling for nivåregulering av lysene. Dette skulle være en grei jobb forsåvidt. Problemet er å finne delene.. er det noen som vet hva jeg trenger? Jeg blir litt skeptisk, da jeg søker på f.eks eBay, der står det "1997-200X" på de fleste lyktene som ligger for salg. Jeg har lyktespylere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...