Gå til innhold

E61 nøkkelhull er "aktivert" hele tiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg e61 i går, på tur hjem begynnte den å tulle, + polen på batteriet var ikke skrudd fast. Jeg fikk ut nøkkelen, når den var "tom" for strøm.

Så nå virker d som nøkkelhull/tenningslås er aktivert hele tiden. Den tar ikke til seg nøkkel/ bare ramler ut. Jeg kan kjøre med den som den er. Hva ska eg gjøre for å oppheve aktiveringa???

Skrevet

Hva mener du med tom for strøm og får du opp varssellampe i instrumentpanelet på rattlås?

Det er et ikke helt ukjent problem med rattlås/startsperre på e60/61. Vil anbefale å få tatt en diagnose.

Skrevet

Siden + batteriklemma ikke var helt skrudd fast, var d ikke strøm på biln når eg tok ut nøkkelen.

D var da tenningslås ble "aktivert"

I instrumentpanel er d ett symbol med skrå strek over nøkkel, i navigasjon sier den remote control, ikke stop motor, da vil den ikke starte igjen.

Skrevet

Godt det ordnet seg. Du får følge med om det skjer igjen. Kan være feil på cas modulen som sitter i rattstammen. Den kan til slutt aktivere rattlås. Dette hadde jeg i sommer. Du kunne kanskje høre med selger om det har vært et problem tidligere. Tenker at det kan ha vært resatt tidligere siden batteriklemmen var løs. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...