Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget at det var litt olje på den ene bremseskiven fremme. Bremseskiven hadde også et grønnskjær i seg. Ved første brems under kjøring tar ikke bremsene skikkelig. Etter en litt lengre tur med en del hardere testbremsing var bremseskiven blank og fin, men dagen etter fant jeg litt olje på den igjen. Nivå på bremseveske så ok ut, men jeg skal følge med. Har parkert hjulet over en hvit plastsekk så jeg skal se i morgen om det kommer olje på bakken. 

Er det noen som har vært borti lignende eller vet hva det kan være? Caliper, bremseslange, støtdemper eller annet?

Det er en e60 2006 mod.

Skrevet

Støtdemper var det første jeg tenkte på, men etter å ha sett litt på den er jeg ikke sikker på om det er den som er årsaken. 

Skrevet

Høres ut som demper da, ikke mange andre steder det kan komme fra, om det faktisk er olje.

Bremsene hos meg tar ikke skikkelig de første gangene heller, men det er fordi det blir et helt jævlig rustlag på skivene når bilen har stått ute i regnet her på Vestlandet.

Skrevet

Kan hende du er inne på noe der, E.C. Det så veldig oljeaktig ut det som var på bremseskivene, men sist jeg sjekket nå, var det bare bremsestøv. Problemet kom også etter kuldeperioden vi nettop hadde. Da ble bilen stående flere dager ubrukt, så rusten har fått litt tid til å sette seg skikkelig. 

Har vasket støtdempere så jeg fortsetter å følge med litt fremover :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...