Gå til innhold

Bmw e36 m52b2 trykk i kjølesystemet &Varmgang 0 Varmluft

myrvoll
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter altså med  motorvarme/trykkproblemer i kjølesystemet min kjære e36 328i. Situasjonen er slik: 

- Toppakning byttet for ikke mindre enn ett år siden, og bilen har ikke vært brukt mye siden bytett (så tviler på att gåen toppakkning er grunnen)

- Vannpumpe byttet for ca 1,5 år siden, Ble da montert Aftermarket av stål (utellukker problem fra denne)

- Byttet viskosekobling for 1 uke siden uten noet annet resultat 

- Byttet termostathus og termostat nylig (0 change)

Symptomper 

Den bestemte seg å gå seg varm helt vilkåerlig, ikke under hardt brukt eller lignende. 

- Jeg kan lufte evigheter (riktig prosedyre og mener jeg) , uansett hvor mye jeg lufter virker det å være mye trykk og luft i kjølesystemet

- Ikke noe varme de varmeapparatet, og kommer ikke noe særlig luft fra midktkonsoll. eller utgangene  som kan styres manuelt.

- Stort trykk i ekspansjonstank, Skikkelig Gurgling 

- Om bilen bare står å går på tomgang, virker det som at den greier å holde normaltemperaturen (midt på), men om jeg så begynner å kjøre i 1 min, går bilen seg veldig fort varm. 

Jeg har prøvd å lufte godt, jekker bilen opp i front, åpner lufteskruen og etterfyller kjøleveske..

- Tenker på å teste radiatoren, om denne kan være tett?

- Noen type Ventil som kan være stuck ettersom ingen coupevarme? 

- Noen andre mulige årsaker som jeg kan utelukke før jeg begynner å mistenke sprukken Topp/gåen toppakning? Kom gjerne med inspill! please :D 

...håper ikke gjengene i toppen har  gått :(

Endret av myrvoll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel luft i systemet når du mangler varmluft inn i kupeen.

Fra kald bil: av med lokk på ekspansjonstank, bilen på tomgang og klemme skikkelig på slangene hele tiden. Lufteskruen kan stå i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er godt mulig... Skal ta en skikkelig "lufteseanse" nå  til helgen,..Still, synes det er rart at jeg skal ha kjørt rundt med luft i systemet i noen månder uten andre symptomer enn 0 varmluft. - Tror ikke Elektriske vifta i front slår seg på heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...