Gå til innhold

E36 m40b18 bytte til m42b18


Herr Olsen
 Share

Anbefalte innlegg

Då har eg drevet å lest og googlet i flere dager nå om forskjellig informasjon om å bytte motor på e36, har funne en del informasjon men ikke den informasjonen eg letet etter, Mitt store spørsmål er om jeg får tak i en m42b18 med hjerne, ledningsnett på motor og girkasse. Er det da mulig å bare plugge i det nye ledningsnettet fra motoren og i de ledningene som er i karosseriet?

 

Motoren min driver å drikker kjølevæske og jeg har luftet, byttet termostat og sjekket for lekkasje på framdelen av kjølesystemet og har ikke funne noen form for lekkasje. Bilen blir ikke varm når jeg står i ro, det kommer ikke noe ekstra røyk ut fra eksos og oljen er fin. MEN når jeg har kjørt og motoren blir varm så kjenner jeg lukten av kjølevæske, noen som har en ide om hva som er gale? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E.C. skrev:

Lekker når det først blir litt trykk i systemet. Åpne panseret og se når det skjer. Sikkert lurt med vernebriller.

Den teorien har jeg fått bekreftet idag, ikke fått sjekket skikkelig men lekker ikke når den står uten å bli kjørt, men jeg har lagt merke til at det alltid er væske rundt lokket på vanntanken, kan det være at når det blir trykk så forsvinner det ut der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig at det er sprekk i plasten der. Det er vel egentlig en av de vanligste plassene det lekker. Kan hjelpe å demontere slangen og se etter. Bare husk å ikke åpne varmt og trykksatt system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...