sverreah Skrevet Februar 10, 2016 Skrevet Februar 10, 2016 Jeg har en 320ia 2003. stv. For en tid tilbake satte jeg inn nytt stereoanlegg i bilen. Dette funket utmerket. Plutselig en dag var det ikke liv i det lenger. Jeg tok det ut og idet jeg drar det fram våknet det til liv igjen. Jeg skubbet det da tilbake på plass og skulle starte bilen, men den var helt død. Når jeg vrir om nøkkelen lyser alt som som det skal og stereo virker fint. Men når jeg vrir for å starte bilen skjer det ingenting. Helt dødt. Ikke så mye som et lite klikk i motor. Fikk vinterveiens helter til å hente bilen og de kjørte diagnose på den, men fant ingenting. alt av ledninger og releer ble sjekket. ingen feil. De klarer å starte bilen fra motoren, men ikke med noen av nøklene. Bilen ble så sendt til bmw i Haugesund hvor de kjørte ny diagnose og fant ingenting der heller. Mekanikeren i Haugesund sier at jeg må vurdere å bare skrote bilen, men er ikke så lysten på det all den tid den går som en klokke når de starter den framme i motor. Syns det er ille å kanskje måtte skrote en bil som ikke er gått lenger enn 128000 og har fulgt alle servicer. Har noen her inne vært ute for eller hørt om noe lignende? Vær så snill og hjelp... Sverre
hel2810 Skrevet Februar 10, 2016 Skrevet Februar 10, 2016 Skrote bilen hørtes drastisk ut. Vil tro det går å montere en startknapp med ledning frem i motorrommet. Vet det gjort på eldre biler med defekt tenningslås.Om disse hadde startsperre eller ikke vet jeg ikke.
sverreah Skrevet Februar 10, 2016 Forfatter Skrevet Februar 10, 2016 takk for svar. skal høre med bmw om dette lar seg gjøre
hel2810 Skrevet Februar 10, 2016 Skrevet Februar 10, 2016 (endret) Om ikke BMW gjør dette er det godt mulig frittstående verksteder kan ha en løsning. Ellers så er det sikkert folk på forumet her som kan svare bedre enn meg. Hvor i landet holder du til? Endret Februar 10, 2016 av hel2810
hel2810 Skrevet Februar 10, 2016 Skrevet Februar 10, 2016 OK et stykke fra Trondheim da☺ Da er vel ikke tips om verksted i Trondheim av interesse. Det finnes helt sikkert en løsning på dette.
hel2810 Skrevet Februar 10, 2016 Skrevet Februar 10, 2016 Siden du ikke har fått noen bedre svar kan jeg fortelle deg hva jeg tror er løsningen: Startknapp monteres til starterrele og ledning dras inn i bilen og festes på egnet sted. Vil tro startsperre blir koblet ut når du setter nøkkelen i pos 2. Man trykker da på knappen for å starte bilen. Eks på startknapp : http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Strombryter/Startknapp-2000022306/
hel2810 Skrevet Februar 12, 2016 Skrevet Februar 12, 2016 Gi beskjed om hvordan dette gikk når du har fått sjekket det☺
sverreah Skrevet Februar 26, 2016 Forfatter Skrevet Februar 26, 2016 Hei igjen. Problemet løst. Det var brudd i en ledning fra tenning. Denne gav ingen utslag ved feilsøking. Sannsynligvis har dette skjedd når stereoen har blitt tatt ut. Sverre
MrBrum Skrevet Februar 27, 2016 Skrevet Februar 27, 2016 (endret) At BMW verkstedet sier "skrot bilen"..... Det burde dem bli konfrontert med. Ellers har jeg vært borti å skrote en bil etter 137 000 km jeg. Ikke BMW riktignok. Hjernen på bilen hadde brent et par kretser. Og under startforsøk feiltente den noe forferdelig og sprengte ut bensindysa og driten tok fyr. En grunn til at man ikke skal bruke startgass på injection motorer forresten... Endret Februar 27, 2016 av MrBrum
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå