Hollabaloo Skrevet Februar 10, 2016 Share Skrevet Februar 10, 2016 (endret) Bil: 1998 E39 gått 207000km. Symptomer: Det rister svakt i bilen når jeg holder jevn fart over 120 km/t. Ikke noe stort problem her i Norge med andre ord. Det rister ikke når jeg bremser. Ristinga kommer fra karosseriet på en måte, det er ikke sånn tradisjonell ratt-risting. Casterstag inkl. foringer ble byttet for 4 år siden (kvalitet), og siden det ikke rister når jeg bremser så tror jeg ikke det er her feilen ligger. Opplever også dette både på sommer- og vinter-hjul. Kan det være traversforingene bak tro? Det er en sedan forresten, ikke stv. Bremseskiver/klosser bak ser ikke bra ut lengre forresten, og etter 5 års tjeneste er det vel på tide å kjøpe nytt uansett. Kanskje jeg burde begynne der (har lest meg opp på forumet og ser at enkelte peker på bakbremsene som potensiell synder) Endret Februar 10, 2016 av Hollabaloo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Februar 10, 2016 Share Skrevet Februar 10, 2016 (endret) Hvis det ikke er ubalanse i hjul, tror jeg definitivt dette kan ha å gjøre med travers foringer bak å gjøre. Da vil bilen skjelve og riste. Og dundre og smelle i ujevnt underlag. Endret Februar 10, 2016 av MrBrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Februar 14, 2016 Share Skrevet Februar 14, 2016 Jekk opp bilen å stikk et brekkjærn mellom traversforing og chassis. Dette skal sitte fast, om du klarer å bryte bærekonstruksjonen opp og ned så har du gåene foringer. evt så prøv og aks og slipp gass i lav hastighet. Om ræva svinger kraftig så er det et godt tegn på gåene traversforinger. Kan være flere ting og som er galt, men har erfart dette med gamle bmw og dårlig traversforinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå