MSJ Skrevet Februar 15, 2016 Skrevet Februar 15, 2016 Hei, Har en 05 525d som ikke vil starte i minus 15 nå. Den kjinner som bare det og hoster bare en gang i blant, etter å ha prøvd mange ganger så kommer det plutselig opp et symbol for gløding og det står preheating please wait.... men da har jeg jo kjinnet såpass lenge at det begynner å bli lite strøm allerde, så da starter den hvertfall ikke. Var bra med strøm på batteriet når jeg startet, for da kjinnet den bra rimelig mange forsøk. Noen tips til å få start? Skal få koblet på en bil med startkabler og prøve mer etterpå, men usikker på om jeg vil få start i det hele tatt så lenge det er så kaldt. Kan det være gløderelé evt. plugger?
MSJ Skrevet Februar 15, 2016 Forfatter Skrevet Februar 15, 2016 Tenkte meg det. Nå vet ikke jeg hva det koster, men er det elimineringsmetoden som er anbefalt eller noen tips til videre feilsøking?
MSJ Skrevet Februar 15, 2016 Forfatter Skrevet Februar 15, 2016 Kanskje en diagnose kunne funnet ut noe...
Otis Skrevet Februar 15, 2016 Skrevet Februar 15, 2016 Om du ikke kan ta diagnose så kan du skru av innsuget og ta en liten kabel fra + pg stikke bortt glødepluggen på toppen for å se om det lager gnist. Gjør det det, skal den pluggen være OK. Visstnok. Har ikke testet dette selv. Men som oftest er diagnose best og lettest.
MSJ Skrevet Februar 15, 2016 Forfatter Skrevet Februar 15, 2016 Koster ca 1500 kr for både gløderelé og 6 stk glødeplugger, så da er det nok greit bare å få bytta alt tenker jeg
Otis Skrevet Februar 15, 2016 Skrevet Februar 15, 2016 Man burde visstnok også huske pluss kabel til rele samtidig.
bmwmann24 Skrevet Februar 15, 2016 Skrevet Februar 15, 2016 Litt jallamekk, men om du får lånt deg en startboozter og klipser over + og - på glødeplugg så ser du fort om den gløder eller ikke (du må selvsagt skru ut alle glødeplugger og teste en og en) Otis sin metode fungerer nok den og. Ikke prøvd hans metode, men startbooster metoden har jeg testa ut med hell. 1500,- for alle deler er jo ikke så avskrekkende.
MSJ Skrevet Februar 21, 2016 Forfatter Skrevet Februar 21, 2016 Skiftet alle glødepluggene og gløderelé og nå starter den lett som bare det Gunnnvald og Otis reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå