Gå til innhold

Skifte ledning fra dynamo til batteri?

Anbefalte innlegg

Regner med at du har forsterker til sub eller til andre høyttalere. Hjelper ikke med ledningsskifte fra dynamo til batteri. Men du må ha god nok kvadrat på kabel mellom batteri og forsterker. Må nok også til med kondensator mellom batteri og forsterker hvis det er en kraftig forsterker du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt jording fra motor til karroseri, og fra karroseri til jording på batteri. Så legger du opp kabel fra + på dynamo til + på batter med sikring. Bruk 50mm2.
Helt normalt å oppgradere ved litt anlegg, kablene originalt er ikke lagd for å mate store monoblokker samtidig som all elektronikken ellers i en bil. Google gjerne "the big three upgrade"

Kondensatorer har du i flett og dunge i selve forsterkeren, tjener ikke noe på å kjøpe flere.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det jeg har. Kablene er ganske tykke. Tror det er 70mm2. Og en ganske kraftig kondensator. Men problemet er at det blinker i alt av lys i bilen når jeg utnytter det bra. 

Har hørt at det skal hjelpe å bytte litt jordingskabler og kabel fra dynamo. Fant ut av at kabelen fra dynamoen er mer jobb enn jeg gidder :-? skal sjekke The Big Three Upgrade. Takk :)

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...