Gå til innhold

M57d30/m57nu2d30 og kasse ØK


EvoFivo
 Share

Anbefalte innlegg

Ønsker å kjøpe komplett 3.0l diesel og tilhørende manuell kasse. Om hvilken serie det er fra spiller så og si ingen rolle. Om du har drivverk er det også et pluss!

 

Skriv hva du har og gi meg en pris! 

Er også interessert i komplette skadet biler. 

 

Kan også nåes på 97727018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har kanskje en 530d motor fra en sen 2002 modell til salgs. Sønnen til min kone eide bilen og var uheldig å krasje bilen. Det var for dyrt å reparere. Motoren var i kjempefin stand før uhellet. Veldig rolig og fin gange. Bilen har vært kjørt i Østerrike og omtrent daglig motorveikjøring. Det holder motorene mye renere inni enn her i Norge.

Km.standen er 211765 km og motoren hadde aldri hatt noen problemer. Jeg har ventet på en passende bil å bruke motoren i, men det har ikke klaffet til nå. Sjelden at disse motorene ryker, i motsetning til toliterne. Jeg må få byttet bunnpannen, siden den fikk et slag i kollisjonen. Vannpumpen fikk og en trøkk og skal byttes. Det meste av utvendige deler følger med motoren, inkl turbo, dynamo og servopumpe. Startmotoren ble nylig solgt til en bekjent. En bilkompis har et manuelt ledningsnett liggende. 3 liters manuell kasse har jeg ikke, men en 6 trinns ZF kasse fra E46 320d med 350 Nm. Disse kassene tåler normalt mye mer belastning enn det motorene har av effekt. Kassen er omtrent identisk med en E90 335i kasse jeg har, bare annen vinkling. Den motoren har vel 306 hk og over 400 Nm originalt. Det er ikke uvanlig at disse motorene trimmes opp til mellom 400 og 500 hk med over 500 Nm, og kassene tåler dette.

Motoren kan selges for 11.000 kr med ny vannpumpe og byttet bunnpanne. Girkassen koster 4.000 kr uten svinghjul og clutch. Der er det nok en fordel å få tak i forsterkete deler som brukes av turbofolket. Vet ikke hvilken bil du skal ha motoren til, men jeg ville selv ikke nølt med å bruke 320d kassen på 3 liter motoren. 6. giret er fint å ha hvis en ikke har diff med veldig lav utveksling.

Motoren befinner seg i Stavanger.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2stk 99mod 530dat jeg skal hugge nå.

Automat i den ene. Og andre mangler kasse (siste er svensk) (ikke noe problem å sette manuell på bil som ikke er det)

Tenkte selge motorene fra de.

Om vi blir enige så kan du kjøpe hele karroseriet med motor i så er du sikker på å ja det du trenger evnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei! Beklager seint svar, har vert forferdelig opptatt i det siste! 

Eirik:meget interessant tilbud du gir meg her! Allikevel må eg sei at om eg legger 4000 på tilbudet du gir meg får eg samme pakken bere med N57D30O0 med 181kkm og ei kasse frå 330 med svinghjul,trykkplate og lamell.. Eg skal allikevel vurdere det sterkt! Er dette 184hk forresten?

 

Jan Erik: har du et nummer eg kan nå deg på? Vil gjerne ha pris av deg før eg vurderer noe videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er en 2002 mod med 193 hk. Motoren gikk som nevnt veldig fint før uhellet og er ikke nedsotet inni som mange norske motorer er. 193 og 184 hk motorene kan etter det jeg vet brukes om hverandre.

Du har sikkert fått et godt tilbud på de andre kassene. Min kasse er nok ikke så sterk som 330 kassene, men trolig sterk nok for en vanlig lett trimmet M57 motor. ZF kassene har alltid tålt mye effekt. Jeg har svinghjul og clutch og fra E46 320d som jeg kjøpte brukt som kan følge med for 500 kr. Er godt brukt, men varer nok en stund til.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...