Thundercoil Skrevet Mars 17, 2016 Share Skrevet Mars 17, 2016 (endret) Hei. Min unge fetter har fått det typiske strekte kjede-havariet på sin 2005 116i. Han har fått prisoverslag på 50k for deler og arbeid. Har prøvd å finne lik motor fra E81/E87 og E9X, på bl.a. Koed, finn.no, bildelsbasen norge/sverige, blocket.se, finndel.no, hompen.no osv. Finner absolutt ingenting. Finner heller ikke noe særlig info om folk som har bygget om 116i'er med annen motor. Lurer derfor på om noen her inne vet om andre motoralternativer som passer høvelig greit i denne bilen? Noe ala sånn det er med E46 og M54-rekken, der man omtrent kun trenger å bytte motor på/mellom 320-330 modellene? Endret Mars 17, 2016 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Mars 17, 2016 Share Skrevet Mars 17, 2016 Er ikke så mye info om dette.. Har trålet google og diverse forumer etter info fordi jeg selv har en 116i med registerhavari stående. 2006model med 80000km på telleren. Bmw har avslått søknad om goodwill, så må nok utbedre det selv. Er fremdeles usikker på hvor mye som er ødelagt, men skal begynne å demontere etter påske for å se hvor omfattende det er.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mars 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2016 Kjedelig å høre. Får håpe du finner ut av noe! Denne har gått ca. 114 000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Mars 17, 2016 Share Skrevet Mars 17, 2016 Står en N45B16 motor i min også, men jeg lurer på om N43B16 og N46B18 motorene passer rett nedi ? Hvis noen vet noe om dette er det bare å skrike ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå