Gå til innhold

Min BMW F31 M-Sport l Estorillblå l H&R l 20" CVT l M-Performance oppgraderinger l

Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Clipictrial skrev:

Fin bil!

Men du har bommet på dekkdimensjon hvis du har bestilt 235/30-20 foran.

Disse bilene har høyere rulleomkrets enn E90/91 og riktig dimensjon er derfor 235/35-20 foran og 265/30-20 bak :)

235/30 er innenfor kravene, så det går fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Ryeng1 skrev:

Takk for det!

235 på 9" og 255 på 10" blir minimalt med strekk, så tror nok det blir seende greit ut enda ikke bilen er veldig lav (enda ihvertfall..) Men vurderte lenge på om jeg skulle gå for 265 bakdekk ja. Dette er jo orginal dimensjon på bakfelgene. Ble Falken FK453 bakdekk, og disse er forholdsvis breie i dimensjon syns jeg. Så godt mulig de blir nesten like breie som 265 dekk fra en annen produsent hadde blitt :)

Hehe, smaken på hva som er strekt og ikke er nok ganske forskjellig fra person til person ;) Har 265/30 på 10" selv med Michelin PSS som er kjent for å være brede, og jeg synes der er akkurat på kanten :-P Så jeg går nok for 275 bak neste gang. Samme foran, har 235/35 på 8.5 som etter min mening er helt perfekt og flush med felgkanten :) Men ser definetivt bedre ut på en bil som er senket kontra en normalt høy bil! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1. april 2016 at 18.01, olenikolai skrev:

Hehe, smaken på hva som er strekt og ikke er nok ganske forskjellig fra person til person ;) Har 265/30 på 10" selv med Michelin PSS som er kjent for å være brede, og jeg synes der er akkurat på kanten :-P Så jeg går nok for 275 bak neste gang. Samme foran, har 235/35 på 8.5 som etter min mening er helt perfekt og flush med felgkanten :) Men ser definetivt bedre ut på en bil som er senket kontra en normalt høy bil! :) 

Ja, sånn er det med alt :) Framdekkene jeg har bestilt er relativt breie i 235/30-20 så de kan fort bli seende like ut som 245/30 dekk. Bakdekkene er fra Falken FK453, og de er kjent for å være fine til strekk. Så det blir nok noe mer strekk bak enn foran.

Jeg får se hvordan dekkene blir på felgene før jeg evt bytter de ut i hakket breiere. Mulig det blir justerbart understell etterhvert også, kommer helt ann på høyden på bilen med 20" hjula montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten melding igår om at M-Performance leppa og diffuseren ankommer på mandag, og felgene mine er klare til henting i Gøteborg imorgen. Skulle egentlig få de fraktet til grensa, men litt surr med leveransen gjør at jeg må hente de i Gøteborg imorgen siden jeg begynner på jobb igjen neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min har en 12" BMW F11 med mulighet for bluetooth avspilling av musikk fra bl.a Spotify.

Jeg har ikke dette i navien min, er det noe jeg kan ettermontere for en billig penge?

IMG_0359.JPG

IMG_0361.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, HPVL skrev:

Jeg tror du må ha "S6NSA Bluetooth Professional" for å kunne avspille via bluetooth. Dette kan kodes inn hvis jeg husker riktig :)

Ja, riktig.. :) Jeg veit ikke, har ikke hatt denne versjonen av navi før :) Da får jeg sjekke litt rundt hvem som evt kan få kodet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, M3Turbo1000 skrev:

Jeg har Spotify App som jeg lasta ned i idrive appen. Det funker bedre enn å ta det over bluetooth. Men, da må du koble telefon til med kabel.

Veit ikke om du har mulighet for det. Har du connected drive fungsjonene?

Du, det veit jeg faktisk ikke. Har nesten ikke fått brukt bilen enda. Så må ta en ordentlig runde imorgen :)

under armlene så har jeg kun USB og AUX inngang. Men jeg har Bluetooth på navien, men kun til bruk av handsfree til telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger! Liker utrolig godt prosjektet ditt :)

Hvor kjøper du M-Performance delene? Om du gjør det fra forhandler må dette være sinnsykt dyre oppgraderinger?

Går med planer om F31 selv, forhåpentligvis ikke ulik din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...