Weiders Skrevet Mars 26, 2016 Share Skrevet Mars 26, 2016 Hallais! Har lest meg litt opp og kommet frem til at det mest sannsynlig er tenningsbank bilen lider av. Den avgir ingen ulyder på noen gir så lenge den er kald, men med en gang den når driftstemperatur driver den og rakler som en dieselmotor med gasspådrag på lavt turtall, i oppoverbakker og ved generell belastning i alle gir bortsett fra første. Den rakler lite eller ingenting på førstegir, og hvis jeg holder turtallet høyere enn 3-3500 hører jeg ikke noe til lyden ved mindre jeg har full bil opp en bakke. Har foreløpig prøvd å bytte plugger, men dette hjalp minimalt. Har også handlet inn bensinfilter som jeg planlegger å montere når jeg gidder. Luftfilteret er forholdvis nytt så det må jeg bare anta at ikke har noe å si, da lyden var der før jeg byttet dette. Har hørt at jeg må justere tenningen, men hvordan gjør jeg det? TLDR; 1. Hva burde man bytte av deler for å prøve å bli kvitt tenningsbank før man justerer tenningen? 2. Hvordan justerer man tenningen på M52B20? På forhånd takk for svar, Mvh. Sixten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Mars 27, 2016 Share Skrevet Mars 27, 2016 (endret) Har du prøvd å kjøre tom tanken for så å fylle opp med 98 for å se om det blir bedre? Etter som jeg har skjønt det så har M52 bankesensorer og tenningen justeres elektronisk. Endret Mars 27, 2016 av Hollabaloo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 29, 2016 Share Skrevet Mars 29, 2016 Får ikke justert noe tenning på M52. Sjekk for falskluft. Les ut feilkoder. Kan fort være kam/veivsensor som tuller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå