Gå til innhold

E61 530DAT 04mod. Hengerfeste?

Raymond86
 Share

Anbefalte innlegg

Eg har ein bmw 530dat 04 mod.

Bilen har ettermontert hengerfeste. MEN eg har ikkje noe å feste kula i på bilen.
Viss ein ser på bilde står det bare 2 bolter der det skulle vert en lås til kula. 

Eg har prøvd å få hjelp av forskjellige importører men det er lite hjelp å få siden eg ikkje har delenr på hengerfeste.

Men eg har delenr på kula som hører til. Kan noen hjelpe meg med dette så hadde de vert heilt supert.
7Pol kontakt.
Merke er ORIS ifølge kula. 

2015-12-06_11.36.38.jpg

2015-12-06_11.36.47.jpg

2015-12-06_11.37.15.jpg

2015-12-06_11.37.34.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett lite spørsmål.. Er du sikker på at du ikke forsøker på feil plass?  Alle bildene av dette hengerfeste har feste for kulen på høyre side av strøm kontakten, men det ser veldig ut som du har tatt bilde av ett eller annet feste på venstre side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!! Du skriver de samme eg har funnet ut. De som også ikkje stemmer med ak41 er at feste ikkje ser ut til å vere bolte? Ser flere fester som de ser ut som låsen er sveist fast . Eg har snakka med haagen.no som er importør men dei vil ikkje hjelpe uten nr på feste. Men eg skjønner ikkje at dei ikkje kan finne de for meg når eg har nr på selve kula som hører til feste. Derfor håpet eg kanskje nåken hadde likt eller har eit innspill på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kulen du har hører ihvertfall ikke til det feste du har tatt bilde av. :) "Låsen" til kulen du har tatt bilde av skal være sveiset. Det festet du har tatt bilde av er ikke til det avtagbare hengerfestet.

Siden det er saget ut i fangeren tipper jeg det har vært ett fastmontert hengerfeste der som er fjernet. Evt noe annet. Den avtagbare kulen du har lagt ut bilde av trenger ingen utskjæring i fangeren.  Antagelig hører den ikke til bilen din i det heletatt, Eventuelt er feste til den på motsatt side av kontakten iforhold til det du har tatt bilde av, som jeg nevnte i forrige innlegg. 

Årsaken til at Haagen.no ikke kan finne låsekassen for deg er fordi nr på kula hører til et feste der låsekassen er sveis fast i bjelken bak støtfangeren. Du trenger derfor hele bjelken.
Anbefaler deg å bare kjøpe ett nytt hengerfeste. Da kan du f.eks kjøpe AK41 festet hos Haagen.no eller du kan velge ett annet fra en annen leverandør.
http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_5_serie-e60-sedan-530d/tilhengerfeste-tilhengerfeste/tilhengerfeste_e_60_61_fast_kule_71606768393__3550929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg hadde håpet de var noe lignende som bilde eg fant på google her.
Men du har vell rett i at det sikkert blir lettere å kjøpe nytt. Men samtidig så tenkte eg at viss eg kjøper nytt så hadde eg spart masse jobb ved å bare montere delen som manglet :) Men da må det jo være samme type.

tow bar 1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tar av støtfangeren kan det jo være at du finner ett serienummer på bjelken bak som hengerfestet skal festes i. Kanskje du kommer lenger med det serienummeret?
Som du ser på bilde du la ut nå så er det stemplet et serienummer i bjelken over kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...