tingvald68 Skrevet Mars 28, 2016 Share Skrevet Mars 28, 2016 (endret) Har en 2001 520iA bensin som har gått 175.000 km. Det siste året har jeg slitt med høyt oljeforbruk, og jeg har gjort litt i forhold til dette. Blant annet skiftet komplett veivhusventilasjon, byttet pakning til oljefilterhuset og fylt OMEGA oljetetting på motoren. Nå er motoren helt tørr på utsiden, kompresjonstest viser normale verdier men oljeforbruket er på det verste opp mot 1 l per 50 mil. Jeg skal selge bilen, men har vondt for å selge med et slikt forbruk. Er det noen som har gode råd? Finnes det en annen olje f.eks. som reduserer forbruket med sine egenskaper? Jeg har brukt Castrol Edge 5-30 siste året. Andre tips? Bilen er forøvrig meget pen, svart med svart skinn. Hvis noen skulle være interessert...... PS! Ja, det kommer en sky av røyk etter en lang nedoverbakke på motorbrems. Vil det hjelpe å bytte ventiltettinger, og er det evt. noen som gjør dette trygt, kjapt og billig? Endret Mars 28, 2016 av tingvald68 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 28, 2016 Share Skrevet Mars 28, 2016 Det er nok ventiltetninger som er problemet. Aner ikke hvem som gjør dette billig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå