tingvald68 Skrevet Mars 29, 2016 Share Skrevet Mars 29, 2016 Hei! Stoppet for å fylle på vei til jobb i dag. Forøvrig veldig morsomt, med bensin til 10 kr Men moroa varte ikke lenge. Der stod nemlig dampen fra motoren. Opp med panseret og konstaterte fort lekkasje rundt plastikken der røret går ut til øvre slangen på radiatoren. Når jeg leet på slangen så jeg en sprekk nedover langs plastikken. Fylte på med vann og skrudde opp radiatorlokket, så håper jeg at det gikk bra..... Før jeg bestiller ny radiator lurer jeg på følgende: Sprakk denne pga for høyt trykk, og evt. hvorfor? Temp.nåla har oppført seg normalt hele tiden. Det hører med til historien at jeg nylig har skiftet pakning til oljefilterhuset. Måtte da av med vifte, reimer og diverse slanger rundt radiator. Og i går tok jeg motorvask. Bør jeg vurdere vannpumpe? Termostat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 29, 2016 Share Skrevet Mars 29, 2016 Antar det er e39, og da er vannpumpen visstnok litt kjip med plast impeller, så den kan skiftes om det ikke er gjort. Termostat er ikke nødvendig da de er gode. Radiator sprakk pga gammel plast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tingvald68 Skrevet Mars 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2016 10 minutter siden, Otis skrev: Antar det er e39, og da er vannpumpen visstnok litt kjip med plast impeller, så den kan skiftes om det ikke er gjort. Termostat er ikke nødvendig da de er gode. Radiator sprakk pga gammel plast. Ja, det glemte jeg! E39 520 bensin, 2001. Takk for tips! Hvor bør jeg kjøpe radiator og vannpumpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Mars 29, 2016 Share Skrevet Mars 29, 2016 Koed.no er sikkert billigst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjellsen Skrevet Mars 29, 2016 Share Skrevet Mars 29, 2016 Sjekk tilstand på vannpumpe, opplevd denne skaper mye trøbbel etter noen år grunner plastikk impeller. Med mindre den ene slangen er kald og den andre varm, burde termostaten være ok. Men viss du skal bytte litt og aldri gjort det før ville jeg slengt termostat med i arbeidet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hemidog Skrevet Mars 30, 2016 Share Skrevet Mars 30, 2016 Det fantastiske plastikk kjølesystemet til BMW blir gammelt etterhvert. Når en del ryker, så føler som regel resten etterhvert. Lurt å gå over kjølesystemet når man er igang, Radiator, ekspansjonstank, slanger, vannpumpe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå