Gå til innhold

[LØST] Lugging, tap av akselerasjon og motorlampe. BMW 1-Serie 2008

hovedmistenkt
 Share

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Kjøpte meg en BMW 1-serie 2008 i høst, bilen gikk helt fint i starten, med unntak av noe svak lugging i lav hastighet. Regnet med at jeg kanskje lå i litt for høyt gir i forhold til bakkene jeg kjørte i, og tenkte ikke så mye over det. Dette ble etterhvert verre, og luggingen ble mer intens, etterhvert begynte lampa for ''Motorfel som kan skade katalysator'' å blinke, for så å stå konstant. Når den da ble konstant ristet bilen veldig under kjøring, og enda mer når jeg sto stille. Hadde etterhvert bilen inne på service, og det viste seg å ANGIVELIG være en sprukken tennplugg, noe som er logisk nok. Feilen forsvant etter service (ca. 1 måned siden), men lampa lyste fremdeles, og motorkraften var noe redusert (risting og andre skumle ting forsvant). Nå nylig begynte bilen å riste igjen, og akkurat det samme som sist skjer på nytt.

Noen som kan ha noen idé om hva som kan være feilen? Har kjørt standard DIY-test på coil uten å merke noen spesielle feil. (ha motoren i fri, løsne kabel og sjekke om rpm synker) Dog har jeg ikke testet dette etter at motorlampa og ristingen har begynt.

Og kall meg gjerne veldig dum (har egentlig veldig lite greie på motor), men feilen har kommet hver gang jeg har fylt olje selv, det kan vel ikke ha noe med det å gjøre? Har måttet fylle olje 2 ganger selv (ifølge varsellampe på bilen) etter at jeg kjøpte den i September 2015, og 1 gang på service (standard), her må det vel også være noe feil?

Bilen har totalt gått ca 160 000 km, 30 av dem er vel mine.

Er veldig avhengig av bilen mtp jobb, så konge om noen kan hjelpe med å få feilsøkingen til å bli billigst mulig på verksted :-D

Endret av hovedmistenkt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...