Gå til innhold

Lasteindeks på GS sin felgpakke til e39

Stian Børresen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurte litt på lasteindeksen på dekkene på disse GSP-D22 8.5/10-19" felgene. Noen som vet hva denne er oppgitt til? Evt om noen har kjøpt et sett til sin e39? 

På min bil trenger jeg minimum 95V loadindeks, men på felgene rundt til salgs på finn etc så ligger LI på alt fra 88 til 93. 

Og jeg finner ikke dekk i den dimmen GS selger med felgene sine som har nok LI til min bil!:S Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgpakkene til GS leveres med Sonar SX1/SX2 eller Falken FK452/453 (alt ettersom hva som finnes på lager). 235/35-19 fra begge dekkmerkene har en LI på 91 og 265/30-19 fra begge dekkmerker har en LI på 93. Når det er sagt, er det ikke første gangen GS selger felgpakker som ikke er i samsvar med hva som skal/burde være på forskjellige BMW-modeller. Jeg mins for øvrig å huske at LI på min tidligere E39 535i var på 95 foran og bak iht. vognkort, men dette skyltes altså en feil i typegodkjenningspapirene. Etter oppklaring fra Statens Vegvesen, ble vognkortet endret til en lavere LI. Jeg ville nok sjekket om dette var tilfellet for din bil også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...