Gå til innhold

Lufte bremser

Sven I
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat skiftet venstre caliper bak på min e91 2008 mod. Demonterte bremserøret fra caliperen og skiftet over ny caliper i løpet av 15 sekunder. Så luftet jeg denne bremsen og har minst skiftet ut 1/2 l på luftingen. Bremsepedalen går i gulvet ved oppstart og jeg har luftet på nytt uten at det kommer luft ut. Kan det bety at de 3 andre bremsene også må luftes, eller er det en annen god forklaring? Har prøvd å finne svar på tilsvarende lufteproblemer uten å finne svar. Fint om noen gir en tilbakemelding

Endret av Sven I
Dårlig norsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i et annet forum en som beskriver at han hadde brukt høyre caliper på venstre side og motsatt og hadde myke bremser helt til han fant ut av dette.

På caliperen jeg tok av er luftenippelen oppe mens på den nye er den nede. Dvs at hadde jeg brukt den på høyre side ville nippel vært oppe.

Kan dette forårsake mine problemer. Har kjørt gjennom minst et par liter bremsevæske og fortsatt kommer det luft ut. Skrev innledningsvis at det ikke kom mer luft ut, men det gjør det nå etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...