Gå til innhold

BMW e39 starter ikke? Hjelp???

Trønderboy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei 

har tatt diagnose på min e39 idag med motor m52b28, og jeg fikk ikke opp noen feilkoder. Bensinpumpa går. I går gikk den fint men idag når jeg skulle starte den opp ville den ikke :/ noen som har vært borti det? har kjøp kamaksel sensor og veivakselsensor :) skal prøve og bytte de imorgen :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kam og veivsensor vil gje feilkode? Dyre deler å kjøpe som "feilsøking" i min meining. :o 
Ka program brukte du til å ta diagnose? Skikkelig diagnose før delekjøp er ein god regel å ha.

Var det første gangen for dagen du skulle starte den? Dvs kald motor og stått over natten?

Ka skjer når du starter den? Er det bare eit elektronisk klikk og full stans? Går den på startmotoren men vil ikkje tenne?
Lyser det noken varsellamper? Må beskrive bedre for å få noke ut av "internettmekanikerne" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ein kar som kom med med diagnose utstyr, jeg vet ikke hvordan diagnose utstyr det hva, men han fikk opp de feilkodene jeg hadde fra før av. men ikke noe mere. Jeg fikk begge 2 til et ran så jeg kjøpte begge 2, fikk de veldig bilig, nye og greier så jeg kjøpte bare begge 2. vet det er en god regel men når jeg fikk en så god deal på begge sensorene så kan jeg bare bytte de ut med en gang. 

Jeg jobber på sjøen og min far skulle starte opp bilen etter at jeg hadde vært bort i 3 uker så han gjorde det, bilen gikk i 1 time så stoppet han den, så for ei uke siden skulle hanj gjøre det samme, men da står den bare på starten og ikke vill tenne, det første 2 sekundene høres det ut som den vill starte men så etter de har godt så blir den bare død og ikke for lov til og starte. det er ikke et elektronisk klikk. den går rund på starter og det lokter bensin og bensin pumpa går. Min far sa at bilen gikk i 2 sekund og når motoren stopped sa det bare "poof" så villa den ikke mere... og der har jeg stått siden, så i morgen skal jeg prøve og bytte kam og veiv sensor og se om det hjelper, kankje se om det er onkli jording mellom motor og chassi :D kan ta en film til deg så får du sett :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Christoffer Hoøen skrev:

Det var ein kar som kom med med diagnose utstyr, jeg vet ikke hvordan diagnose utstyr det hva, men han fikk opp de feilkodene jeg hadde fra før av. men ikke noe mere. Jeg fikk begge 2 til et ran så jeg kjøpte begge 2, fikk de veldig bilig, nye og greier så jeg kjøpte bare begge 2. vet det er en god regel men når jeg fikk en så god deal på begge sensorene så kan jeg bare bytte de ut med en gang. 

Hvilke koder har du fått frem?

Hvis det er kina sensorer du har fått tak i er det ikke sikkert det blir noe bedre... :wink:

Endret av MrBrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke frem noen koder og har lest noen plasser at at det kan være kamsensoren som holder på og kødder med meg, så skal prøve og bytte den i løpe av morgen dagen. det er ikke noe kina sensor jeg har nei, er orginal del :D kjøper aldri kina, når det kommer til sensorer så skal jeg ha orginalt son at jeg vet at sensoren fungrer :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk å skifte begge sensorene. Ved defekt veiv sensor starter ikke motoren.

Men ved defekt kam sensor bruker den å starte. Men vil gå i nødmodus med redusert trekkraft.

Endret av MrBrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...