Gå til innhold

Senking av E36


JabE39
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Skal senke min e36 nå snart. Men lurer på om jeg skal kjøpe kun senkefjær eller coilovers og dempere. Hva anbefaler dere? Har kikket litt på H&R 40/15 senkefjærer. Men budsjettet er rundt 5.000 (vet det ikke er all verdens penger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei. Jeg skal også igang med å senke en e36.  Jeg mener at du må velge type senking etter hvor mye du kan om bil, og hvor mye du har tenkt å holde på selv. Coilovere er fine greier når det er stilt inn riktig, men mange går å den smellen at de bare justerer etter ca høyde de vil ha. Og da forsvinner hele fordelen med coilovere og dynamikken i bilen blir helt feil. Med vanlige senkefjærer så ødelegger du hvertfall ingenting, men du er jo litt mer låst når det gjelder høyden du ender opp med. Har sjekket litt på ebay og der får du H&R fjærer til rundt 2500,-. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, [P-Man] skrev:

Hei. Jeg skal også igang med å senke en e36.  Jeg mener at du må velge type senking etter hvor mye du kan om bil, og hvor mye du har tenkt å holde på selv. Coilovere er fine greier når det er stilt inn riktig, men mange går å den smellen at de bare justerer etter ca høyde de vil ha. Og da forsvinner hele fordelen med coilovere og dynamikken i bilen blir helt feil. Med vanlige senkefjærer så ødelegger du hvertfall ingenting, men du er jo litt mer låst når det gjelder høyden du ender opp med. Har sjekket litt på ebay og der får du H&R fjærer til rundt 2500,-. 

Da er det rimeligere å kjøpe H&R fjærer på GSbildeler. Koster 2190,- (40/15) eller 2390,- (60/30)

Pris varierer nok litt avhengig av motorstørrelse og årsmodell.

Edit: Ser det er 15% på de aktuelle fjærene nå, så pris er 1862,- (40/15)  eller 2032,- (60/30)

Endret av -Erik-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

For det budsjettet du snakker om her er det nok bedre med senkefjærer enn coilovers med mindre du kun er ute etter å få den så lav som mulig så billig som mulig. Med 40/15 drop som du snakker om vil bilen vil være mer behagelig å kjøre og sitte bedre på veien med kvalitets senkefjører enn med billige coilovers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Får nok mer for pengene om du kjøper senkefjærer med det budsjettet der. Gode coilovers koster fort 7k og oppover. Og hvis man skal godkjenne, bytte topplagre og ta hjulstilling i tillegg så blir det fort 10k+ allerede da. Om du ikke er opptatt av å kunne stille veldig lavt så er jo 40/15 en fin løsning det :) Kjørekomfort holder seg godt, ingen subbing/skraping etc. Hørt mye bra om H&R-fjærer og.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...