RCmannen Skrevet April 7, 2016 Share Skrevet April 7, 2016 Hei! Vet ikke om jeg poster på riktig sted nå... Jeg har iaf en e39 523ia 1996 mod. Hatt den over et halvt år, kjørt på den snart 10 000km og er storfornøyd. Bilen har gått 296k men er svært godt ivaretatt og går som ei kule(og klokke). Men i hele mitt eie har forbruksnåla stått på 3l/mila så lenge foten min er i nærheten av gasspedalen. Bilen mener gj.snittforbruket ligger på 3,7l/mila. Dette ser jo helt hinsides ut, og heldigvis stemmer det ikke. Når varselet "Range 50km" slår inn, kjører jeg gjerne 150-200km før jeg fyller. Har regna litt på det noen ganger, og bilen bruker 1l /mila +-. Det er jo egentlig ikke noe problem, men begynner å bli litt irriterende. Er det noen som vet hva dette kan være, eller har opplevd det samme? Hadde vært gull å kunne sett reelt forbruk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet April 8, 2016 Share Skrevet April 8, 2016 Det med forbruksnåla høres jo litt rart ut men den viser vel kun der og da måling og ikke gjennomsnitt på en måte. Men har du bc? I såfall kan du jo resette denne når den står på gjennomsnittforbruk ved og holde bc knappen inne i 2 sek, da skal den nulle seg ut. I mitt tilfelle følger jeg aldri med på den forbruksnåla siden jeg har bc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCmannen Skrevet April 8, 2016 Forfatter Share Skrevet April 8, 2016 (endret) Umulig å få forbruksnåla på under 2l mens man har foten på gassen Har BC Har nullstilt flere ganger. Viser samme som forbruksnåla. Rett opp på 3l++ Mens det reelle forbruket er på rundt literen Endret April 8, 2016 av RCmannen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet April 9, 2016 Share Skrevet April 9, 2016 Ja det virker noe rart. Prøvd og koble av batteriet på bilen i 30 min? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå