Gå til innhold

Takproblemer Z4 E85

stiva
 Share

Anbefalte innlegg

Plutselig så virket ikke taket på bilen lenger, har målt i sikringsboksen og det er strøm.

Når jeg trykker på knappen for å åpne taket skjer det ingenting bortsett fra at lampa i bryteren blir orange.

Noen som har opplevd noe lignende eller har kvalifiserte tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det og åpner låsen i framkant? I tilfelle så er det høyst sannsynlig hydraulikmotoren som er rustet i stykker. Den sitter i brønnen til kalesjen og er svindyr og bytte. Jeg gjorde det ifjor og det kom på 22000 med 15% klubbrabatt.

En annen ting som kan svikte hvis taket er oppe og ingenting skjer er en liten microbryter som sitter i kofferten og passer på at rommet som kalesjen legger seg i er nedfelt.

Det finnes et engelsk forum for Z4 http://www.z4-forum.com Der står det mye om denne problematikken. Det er en konstruksjonsfeil fra BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microbryteren hadde jeg helt glemt😊

TUSEN TAKK!

Nå er hattehyllen senket og jeg kan kjøre toppløs igjen!

Skiftet hydraulikkmotoren den for etpar år siden, gjorde dette selv og betalte ca. 3500,- for original motor.  Mye jobb men ikke umulig..

er en " konstruksjonsfeil" når de legger motoren i en plasboks som ikke er tett og med skumplast som lyddemping/foring rundt motoren inne i boksen i samme kanal som regnvannet dreneres i.  Jeg tok ut skumplasten og vasket og tørket den før jeg la den inn sammen med den nye motoren. Brukte så silikon for å få boksen tett. Motoren går kun 6-7 sekunder hver gang så jeg tenkte at det var bedre at boksen er vanntett enn at det måtte være ventilasjon på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...